Jobbtur til Jondal

De fleste av dere har jo sikkert hatt påskeferie nå, og nytt sol, snø, fri, god mat og drikke, sove lenge mmm. Ok, jeg HAR sovet lenge da… og sett littegranne sol.. Vært ute på tur har jeg også vært: Frem og tilbake på jobb.

Onsdag (askeonsdag som det heter) dro sjefen og jeg til Jondal!
Klokken 07:00 forlot vi Bergen, og satte kursen mot Hardanger i sjefens skranglekasse, som ser omtrent ut som den på bildet.

Da vi nærmet oss Arna, foreslo han at vi skulle stikke innom en i kontorfellesskapet (Håkon) og vekke ham ved å dundre på dører og vinduer, for å se om han brukte slåbrok eller pyjamas. Vi kunne jo se soloppgangen sammen med ham, noe jeg nok mener vedkommende ser hver gang han legger seg… Han er altså ikke den som er tidligst på jobb, men rundt lunsjtider. Jeg må innrømme at jeg ikke hadde hatt noe som helst mot å gjøre nettopp det som sjefen foreslo, men for det første tror jeg ikke han mente det sånn helt seriøst (selv om jeg synes han sendte meg et litt merkelig, nysgjerrig blikk), og om jeg skulle gjort det ville jeg gjort det uten sjefen, og for det tredje hadde vi ei ferge å rekke..

I Jondal var det som alltid koselig på jobb, med eget langbord til permer og pc-er, og en regnskapsfører som sto på pinne for oss. Servert lunsj fikk vi også.

Bildet over er fra Folgefonna, som ligger i Jondal.

Veien tilbake forløp uten spesielle hendelser, og uten forslag om solnedgangkikking i Arna.. Vi snakket ellers om litt løst og enda mere fast, og jeg gledet meg til å komme hjem og slappe av. Det blir nemlig veldig intenst når man jobber ute hos kunde. Man sitter meget fordypet i timer i strekk, og jobber veldig effektivt og kjapt, for å bli ferdig med mest mulig på kortest mulig tid. Så det var veeldig deilig å komme hjem, sette seg ned foran pc-en, og se første episode av Stargate SG-1.

Posted on 03.04.10, in Dagliglivet. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

