IKEA! =)

En tur til IKEA er aldri feil. Uansett. Jeg elsker IKEA! Ettersom jeg ikke har Leksikonet ennå (se under fanen «Taekwon-do»), har jeg bare én bibel her hjemme, og det er IKEA-katalogen. De har alt man trenger – og litt til.

I dag var IKEA tydelig preget av at det er prinsessebryllup hos «Søta Bror», så vi fikk prinsessekake og drikke gratis i restauranten. Hadde jeg kledd meg ut som prinsesse (og kunnet gått for å være barn..) hadde jeg fått gratis barneporsjon på middag også. Ute grillet de, og alle ansatte var kledd med tiara og «skråbånd» som de kongelige bruker, i blått med gule kroner. I tillegg viste selvsagt alle TV-ene sendingen fra bryllupet. Koselig og kult synes jeg, selv om jeg ikke er blodfan av kongefamilier 😀

I dag var misjonen å finne en sovesofa. Dagens løsning med sovestol fra Stompa i sebramønster fungerer ok, men alle hjem trenger en sofa. Også hulen min.

Nå bor ikke jeg i det man kan kalle en romslig leilighet, så tommestokken måtte være med. Jeg (og min datter) falt fullstendig for denne sofaen: Kivik, riktig nok uten fotskammelen. MEN: Den er 245 cm bred! Det er jo nesten hele leiligheta mi i bredden, så da er det ikke plass til noe som helst annet, hvertfall ikke slik jeg har møblert nå – og det er slik jeg har det nå jeg vil ha det, fordi jeg synes det er best slik!

Letingen endte opp med et enda bedre alternativ – spesielt når det gjelder sittekomforten: Karlstad treseter, i en ny gråfarge som ikke er på nettsiden ennå. Den er bare 226 cm, så det går akkurat. Da blir det faktisk mulig å komme seg til kjøkkenkroken uten å klatre OVER sofaen… Kr ca 7.000 av skattepengene som forhåpentligvis kommer neste uke går til denne. Jeg gleder meg til å få den i hus! 

Man kan jo ikke gå på IKEA uten å handle NOE man kan ta med hjem med én gang!? Derfor havnet det litt av hvert annet i handlekurven, feks to badelaken i rosa med krone på til IKEA Family-pris kr 69,- (ett til min datter, og da måtte jo hennes lillesøster på snart fem også få?), våtservietter i hendig pakning, og LYS selvsagt, samt kleshengere. Og TELYS! I tillegg hadde de Dracaena-stenger! De jeg hadde døde for en stund siden, så nye har vært etterlengtet lenge.  Friske blomster ble det ikke denne gangen, men med en diger IKEA-pose full av ting og tang kan man ikke klage likevel. Heller ikke på prisen, på nette ca 500 kroner 🙂

Håper min(e) kjære leser(e) også har hatt en fin dag! 😀

Posted on 19.06.10, in Dagliglivet. Bookmark the permalink. 5 kommentarer.

  1. IKEA = The best thing to come out of Sweden? Kanske det.. Eller H&M.. Nej IKEA är fan bäst.. Dom har allt jag behöver och lite till 🙂

    • Vel, nå er jeg halvt svensk (min far er fra Lerum utenfor Göteborg), så jeg vil nå påstå at jeg er nesten i hælene på IKEA… ?? 😉

  2. Hej hej 🙂
    Kolla gärna in min blogg och om du gillar den så kanske vi skulle kunna följa varann på bloglovin?
    xoxo

  3. Soffan såg inte alls dum ut…..härligt med lite nytt! Vi såg lite på kronprinsessbröllopet på TYSK TV i TURKIET! Ha ha.

Legg igjen en kommentar

