Førstemann til 20.000!

Jeg er littegranne tyngre enn gjennomsnittet (et par kilo….), og har slitt med det noen år. Nå har jeg og Jardtrud startet en litt spesiell konkurranse: Utstyrt med pulsklokker (riktig innstilt mv.) skal vi trene minst fire ulike grener i løpet av konkurransen (fjelltur, svømming, sykling, taekwon-do, styrke, osv), ha minst tre hviledager før målet er nådd (vi kan trene litt, men det teller ikke med i konkurransen), og den som først har forbrent 20.000 kalorier vinner. Det er kun trening som teller, ikke å gå til og fra jobb osv, og det er kun kalorier registrert på pulsklokka som gjelder. Har du glemt klokka: Synd for deg!

Konkurransen startet i dag, mandag 16. august, og varer til den ene av oss har passert den magiske grensen.

Premien er – etter det jeg husker – ikke bestemt, men det kan være alt mulig positivt (IKKE en tur på McDonalds med påfølgende godteri, chips og cola…).

Jeg startet med friskt mot og gikk fra jobb, langsmed Storelungeren, opp Fløenbakken og videre opp til Tarlebøveien, og fulgte den til en sving litt oppi bakkene. Der hvilte jeg og spiste litt, før jeg gikk tilbake igjen og hjem. Jeg passet hele tiden på at jeg skulle gå fort (minst 5 km/t) og at jeg skulle ha puls på minst 140 mesteparten av tida.

Da jeg kom hjem og leste av pulsklokka ble jeg skikkelig skuffet! Jeg har gått 10,68 km med en snitthastighet på 4,81 km/t og snittpuls på 136 slag i minuttet. Men har forbrent bare 646 kcal!! Jeg har gått som en «tyrk» i over to timer for å forbrenne under 650 kcal!

Gjenstår å se hva Jardtrud har fått i dag, men kjenner jeg henne rett ligger hun allerede et stykke foran.

Blir havregrøt til middag, og så skal jeg tøye og nyte en god dusj! =)

Posted on 16.08.10, in Kalorikampen, Prosjekt NM. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

