Smykker til HITS

Om noen få dager braker det løs på Garage, og så på Verftet: HITS 2010 – metalfestivalen med det hardeste stuffet på denne siden av syndefloden.

Skal man på HITS må man ha attituden i orden, og den kan man lage seg for en ganske rimelig penge. Her godtas alt fra helt vanlige olabukser og svart (t-)skjorte via goth-inspirerte blonder, skjørt og korsett, til hardbarka metal-ere i skinnklær og nagler.

Halssmykket som skal forvandles.

Jeg har det meste av antrekket i orden (nå skal jeg vel jobbe både fredag og lørdag, så det blir litt «maltraktert» med ei crewskjorte, men det skal jeg kunne leve med), men mangler smykkene.

Armsmykket skal sitte på overarmen, og blir en avart av halssmykket jeg skal ha: Jeg kjøpte som kjent to stk av halssmykket.

Diverse utstyr som er kjekt å ha. Teen er dog den viktigste..

Panduro er en butikk man må ha kjennskap til, der finner man det meste man trenger.

Først lagde jeg to hull i ene enden av skinnremsa, før jeg målte rundt armen hvor langt det måtte være. Jeg klipte av i riktig lengde, og lagde to hull i den andre enden også. Så banket jeg inn hullmaljer i hullene. MAKE SURE at bordet du hamrer på TÅLER å bli hamret på! (Ikke SPØR engang hvorfor jeg sier det… )

Hullene er laget, og maljene satt inn.

Også her ville jeg ha "korsettsnøring".

Hullene er til å træ smale skinnremser i, som kan knytes til feste. Jeg vurderte trykk-knapper, men det er enklere å regulere med snor.

Så skal båndet pyntes: Jeg hektet av de to ytterste lange rekkene med firkanter, da disse skal bli øredobber. Så hektet jeg av kjettingen, da jeg ikke trenger den. Jeg passet på å stenge ringene skikkelig etter at jeg hadde åpnet dem.

Så markerte jeg midten på skinnremsa, og plasserte «dingeldangelet» riktig. Så var det å ta frem nål og tråd, og begynne på midten og feste «dingeldangelet» til skinnremsa. Dette var tålmodighetsarbeid, og det er her tekoppen kommer inn! Vær sikker på å ha nok te til å roe utålmodige nerver med! Å sy i skinn er nemlig IKKE som å sy i tøy, selv ikke med skinn-nåler – learnd that too the hard way..

Slik ser det ut på min flotte overarm..

Mulig jeg må feste «dingeldangelet» litt til – også langs nederste kanten, ettersom jeg sannsynligvis ikke kommer til å bare sitte og se pen ut (det er jeg veldig dårlig til), slik at det ikke blir helt ødelagt når jeg småløper rundt omkring på Verftet.

Så er det bare å begynne med øredobbene, som er mye enklere å lage. =)

Posted on 22.08.10, in Håndarbeid, Musikk, Oppskrifter. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

