Høst i Bergen

Det har blitt høst her i Bergen. Ikke overraskende i seg selv ettersom det faktisk har blitt midt uti oktober, men mulig jeg har vært en smule fraværende i det siste. Har først siste uka virkelig lagt merke til de orange og gule bladene som ligger rundt på min vei.

Høst tilsier drittvær med regn, regn, regn, kanskje litt sludd, enda mere regn, og etterhvert litt snø. Denne uka har dog definitivt ikke vært typisk høst! Knallvær, med solskinn og synlig blå himmel.

Merker at det er mørkere om kveldene, og lysten til å sette seg ned med en (god) bok, masse tente lys, og noen kopper te øker. Høsten er egentlig en slags «kosetid», og jeg gleder meg til spillkvelder og treninger utover! Det er deilig på jobb når jeg slipper å jobbe overtid hver dag, men faktisk kan dra hjem (på trening) ved fire-tida.

Selvsagt har jeg blitt syk (igjen, eller fortsatt? Har ikke helt funnet ut det der.. ), og hoster og harker og snørrer. C-vitamin går ned på høykant (noe det for min del burde gjøre hele året, så mye syk jeg har vært nå…), og jeg fryser både dag og natt (også under dyne og ullpledd, MED pysj og ullsokker, selv om gradestokken inne viser over 20 grader.. ). Tydelig at jeg trenger en skikkelig sengevarmer..

Ønsker alle en flott høst! Og for de som ikke liker høst og vinter: Det er bare to måneder til vinterjevndøgn og solsnu, og da går vi lysere tider i møte =)

Posted on 13.10.10, in Dagliglivet. Bookmark the permalink. 6 kommentarer.

  1. Hei. Jeg skriver en fagtekst og lurer på om jeg kan få bruke dette fine høstbildet? 🙂

  2. Tusen takk 🙂

  1. Tilbaketråkk: Gi-bort! | Silacruzs forunderlige verden

  2. Tilbaketråkk: Ny gi-bort! | Silacruzs forunderlige verden

  3. Tilbaketråkk: Gi-bort! | Silacruzs forunderlige verden

Legg igjen en kommentar

