Love Hungry Men på Inside

Joda, jeg liker sultne mannfolk – spesielt kjærlighetssultne – men det er ikke de jeg tenker på nå. AC/DC ga ut plata «Highway To Hell» i 1979, og der har de en sang som heter «Love Hungry Man».

Noen som synes coveret virker bittelittegranne kjent? (www.lovehungrymen.com)

Noen karer på Askøy dannet i 2002 bandet Love Hungry Men, og er et tributeband til AC/DC. De spilte sågar på Rockefeller i Oslo etter AC/DC-konserten på Valle Hovin 15. juni 2009, hvor de avrundet kvelden! Det var altså ikke «hvem-som-helst» som gjestet Inside Rock Café i Bergen i kveld.

Nå skal ikke jeg ljuge på meg at jeg er ihuga blodfan av AC/DC, men noen ganger må man kjenne sin besøkelsestid. AC/DC har betydd veldig mye for rocken opp gjennom årene, og det er imponerende at bandet har holdt på siden 1973, og forsatt er «about to rock»!

Man kjenner igjen en AC/DC-låt når man hører den. Det er skikkelig og god rock hvor det er umulig å ikke minst trampe takta. Headbanging og pur nytelse må påregnes.

Tarje

Kenneth

Allerede på «Back in Black» var det tilløp til småseriøs headbanging, men publikum var littegranne «treige» i kveld.

Gamle hits ble som nye, og jeg som trodde jeg ikke husket en eneste låt, får sannsynligvis ikke igjen min normale stemme på en stund.

«Can I Sit Next To You Girl», «Thunderstruck», «Hell’s Bells», «Highway to Hell» og «Sin City» var bare noen få av låtene som fikk folk til å synge av full hals. Angus-hopping foran scena av ivrige publikummere falt i god jord hos både publikum og band.

Avslutningen med «You Shook Me All Night Long» førte til at flere tynet ut det siste de hadde, og både hoppet og sang.

Åge

Musikerne ga alt, og det er tydelig at de trives på scenen, med hverandre og med publikum. En vokalist som løper rundt i salen , eller står på et bord i salen mens han synger, er ikke hverdagskost. Ei heller en bassist som rusler barbeint rundt og prater med folk mens han spiller. At gitaristen kler av seg og spiller i bar overkropp er heller ikke ueffent. Jeg synes dog at shortsen også kunne falt…

Mye showing, latter og energi, og ikke minst dyktige musikere som spiller ihuga bra låter, er en vellykket blanding for en flott kveld. Jeg ser virkelig frem til neste konsert!

Shazbot, na-nu na-nu!

Min gamle HTC-telefon uten blitz får ta skylden for dårlige bilder. Jeg ønsker meg et digitalkamera!

Posted on 11.12.10, in Musikk. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

Legg igjen en kommentar

