Konkurranse hos Lill-Monica

Jeg synes konkurranser er utrolig artig, og når sjansen til å vinne er nogenlunde til stede, er det enda morsommere å delta!

Ei venninne av meg har akkurat nå en konkurranse på bloggen sin, hvor man kan vinne en goodiebag med diverse «ting-og-tang-vi-ikke-vet-noe-om-ennå» oppi. Jeg deltar selvsagt på denne!

Oppgaven for å være med i trekningen er å skrive hvorfor akkurat JEG fortjener å vinne. Og her sliter jeg litt, selvsagt. Hvordan forklare at jeg er den personen som bør få gleden av å åpne denne bagen med «hva-det-nå-er» i? Hva har JEG gjort for å fortjene denne? Det er jo så utrolig mange fantastiske folk der ute som fortjener et lysglimt i hverdagen sin! Mange som sliter med diverse fysiske og psykiske plager. Enkelte går på harde medisiner hele livet pga sin «skavank». Andre igjen kjemper en kamp med seg selv hver dag for å i det hele tatt stå opp av senga – for ikke å snakke om å bevege seg utenfor døra. Trenger ikke disse en oppmuntring i stedet for meg?

Jeg har et ganske ålreit liv: Har ei kjempeflott datter ikke så langt unna meg. Bor trangt, men sentralt til en bra pris. Digger jobben min og mine kollegaer. Har en ok lønn, og selv om jeg ikke har nok til å bruke pengene helt som jeg vil, har jeg det greit likevel. Har mange gode venner jeg liker å tilbringe tid sammen med. Har meget gode treningskamerater (spesielt min «pt»), og har enormt mye å takke taekwon-do-miljøet for.

Så hvorfor i dypeste granskogen skal jeg fortjene en slik bag?

Jeg har valgt å se det positive i det meste. Jeg har utviklet en evne til å godta at livet ble slik det ble – og heller prøve å gjøre det beste ut av det som skjer, enn å dvele ved det som gikk «galt». Med smil og latter kommer man nemlig lengre, og man blir i bedre humør. Er man i godt humør, gir man energi til andre – som igjen smitter tilbake til seg selv. En god sirkel! Også er det kanskje lov å håpe at mine venner setter pris på at jeg prøver å være positiv, og at jeg prøver å være der når de trenger meg?

— Jeg håper at det at jeg prøver å være positiv og glad, er en god nok grunn til at jeg fortjener gooooodies!

Posted on 02.02.11, in Dagliglivet. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

