Sortere, rydde, kaste, pakke….

Jeg var så heldig å få låne en bod i kollektivet jeg først flyttet til ved ankomst Bergen for 2 og et halv år siden. Sakene mine har stått der også etter at jeg flyttet, men nå skal huseier bruke boden, og dermed må mine saker flyttes til et annet sted.

Jeg har fått meg et lite lager oppi Nattlandsveien som ser bra ut. Utfordringen består dog i å få det som har boltret seg på ca 40m2 inn i en bod som er 12m3 og har grunnareal på litt over 4m2…

Bildet er ikke fra vår ryddesjau, men fra http://www.osloflytt.no

Jeg skjønte jo at her måtte det komprimering til, og Silje K og jeg brukte ei hel helg på å sortere ut ting hun ikke lenger skulle ha, samt at vi kjørte tre turer opp på nylageret med for det meste bøker faktisk.. Noe ble også med hjem til meg, og der sto det helt til fredag fordi jeg ikke orket å begynne med det da jeg kom hjem etter kl 21 hver bidige kveld. Men altså, fredag gikk jeg tidlig hjem fra jobb (dvs kl 18…), vasket klær, tømte hyller, skap og skuffer. Jeg vasket de nevnte hyller, skap og skuffer. Og ryddet inn ting slik de skulle være.

Så var det på’an igjen..

Flyttekasser er en nødvendighet!

Lørdagen gikk stort sett med til å rydde. Et par turer til Rådalen med søppel ble det, og på søndag ble det enda noen timer nede i boden med sortering, ompakking og stabling. Jeg fikk kjørt noen turer opp på lageret med de tingene som har blitt sortert ut som «skal ha, men ikke bruke nå» og som dermed er pakket om i egnet emballasje til stabling og lagring. De tingene som ble sortert ut som «brukes nå», ble pakket inn i bilen og transportert hjem til meg for videre innlosjering i egnede skap, hyller og skuffer.

Man blir jo ikke ferdig sånn helt uten videre.. man har jo samlet og spart i 12 år, og selv om jeg sorterte MYE da jeg flyttet er det fortsatt mengder igjen.. Man merker at det er en viss plassmessig overgang fra et stort hus med loft og kjeller til en hule på 30m2…

Etter sjauinga på søndag ble det dog andre boller, og det kan du lese om i morgen!

Posted on 27.02.11, in Dagliglivet. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

Legg igjen en kommentar

