Mine første skritt for CARE

1. mars begynte prosjektet «Gå i hennes spor», som jeg har skrevet om her. Prosjektet er et samarbeid mellom CARE og Grete Roede, for å samle inn penger til brønner i Mali.

Jeg meldte meg på, og noen dager etter fikk jeg skrittelleren og ei drikkeflaske i posten. Jeg hadde nemlig ikke teller fra før, og benyttet meg av tilbudet som inkluderte denne.

Mandag gikk jeg med telleren for å teste ut hvor mange skritt jeg vanligvis gikk i løpet av en dag uten trening, og resultatet ble ca 6.300 skritt. Dette betyr at jeg må gå en tur ekstra, bevege meg mer i løpet av arbeidsdagen, eller ta meg en tur på trening for å få nok skritt.

I går registrerte jeg for første gang skrittene mine på Grete Roedes nettsider. Samtidig la jeg inn dagens mat og trim. Utrolig hvor mye mer bevisst man blir på maten når man registrerer den hver dag, og med én gang ser hvor mange kalorier det er i feks de to skivene med brunost man hadde på brødskiva til lunsj.. Og til min søster som maser og maser om jeg spiser nok: Nei, jeg gjør ikke det…

Takket være en ekstratur ut for å hente middagsmat til oss overtidsarbeidere, tjente jeg litt over 800 skritt.

Telleren er slik innrettet at de første seks skrittene ikke registreres før du går det syvende. Dette vil si at all min småtråkking på kontoret mitt, to skritt hit og tre skritt dit etter permer, ikke registreres. På vei hjem lå jeg ca 800 skritt under «grensa», og dette ble løst ved en liten tur på butikken, samt å gå trappene opp til fjerde i stedet for å ta heisen. Resultatet ble 8.103 skritt.

Både i kveld og i morgen skal jeg på spinningtime, som gir 5.400 skritt, og 8.000 er dermed glatt passert når jeg kommer hjem.

Du rekker fortsatt å melde deg på HER!

Posted on 02.03.11, in Kalorikampen, Samfunn. Bookmark the permalink. 4 kommentarer.

Legg igjen en kommentar

