Garnsortering

Jeg har en «liten» haug med garn i de fleste farger, tykkelser og typer. Hva dette garnet skal brukes til har vært uvisst lenge – helt til jeg kommer over dette prosjektet! Jeg har som sagt mange typer og tykkelser av garnet, og ettersom det er ullgarn som er ønsket å strikke av, måtte jeg sortere ut dette. Jeg sorterte selvsagt også ut i tykkelse/strikkefasthet, slik at det blir enklere å plukke ut garn når jeg starter å strikke lapper.

En del garn til sortering.. og dette er faktisk ikke alt jeg har..

Det var veldig mye Rauma 3-trådsgarn (noe jeg antar KAN ha noe med mine 12 år i Rauma å gjøre…), og dette er litt stivt, så jeg får se hva jeg gjør med det. Litt tykkere pinner/heklenål vil kunne løse noe.

Heldigvis var det også mye babyull, vamsegarn og kamgarn – mykt og fint – så det blir noen deilige tepper av dette.

Vamsegarn er såpass tykt at jeg ser for meg fine heklede tepper med *en stav, en luftmaske* i fine rekker.

Litt mer ryddig og oversiktlig etterpå..

I tillegg har jeg uante mengder (nærmere sagt to bæreposer) raggegarn, og det får bli sokker etterhvert da det ikke helt egner seg som babytepper, selv om noe av raggegarnet var rimelig mykt.

Det første teppet er allerede såvidt påbegynt, og det blir laget av lapper i dominostrikk. Ettersom jeg har tenkt å strikke hele teppet og ikke bare lapper, lager jeg lapper på 10 x 10 cm. Eget innlegg kommer!

Posted on 14.03.11, in Håndarbeid. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

Legg igjen en kommentar

