En måned med skritteller!

Da jeg meldte meg på kampanjen «Gå i hennes spor», gruet jeg meg litt for å måtte gå minst 8.000 skritt hver dag. Det er ikke så mange skritt egentlig, men når man sitter på kontor hele dagen uten knapt å røre seg, kan det bli en utfordring. Noen treningsøkter og noen ekstra gåturer/omveier førte meg dog til målet.

Én måned har gått utrolig fort! Kjenner at det er litt synd jeg ikke skal fortsette å registrere skrittene mine hver dag. Det har blitt en rutine å gå inn hver kveld for å se hvordan man nå ligger an i forhold til resten, og hvor mange kilometer man har gått.

Hittil har vi litt over 1.600 påmeldte samlet inn nok til 2-3 brønner. Selv om brønnene bygges i et meget fattig land, koster det en god del penger. En brønn dekker behovet til ca 750 personer, og koster mellom 50.000 og 140.000 kroner å bygge. Les mer om dette på CAREs side: «Dine skritt gir rent vann».

Det ser litt mye ut med over 25.000 skritt på en dag (26.03.), men ei treningssamling i Laksevåghallen får ta skylda for dét. Man får jo godskrevet 2.700 skritt for hver halvtime man trener, og da blir det fort noen skritt!

Statistikken sier at jeg har gått over 10.000 skritt hver dag i snitt, og det er litt over snittet til «alle andre». 22 mil er langt, og jeg må innrømme at jeg tenker på de som har en jobb hvor de går mye – hvor mange mil de må ha gått!

Og du? Det er fortsatt mulig å melde seg på! Fristen er 20. april. Du melder deg på HER!!

Mine tidligere blogginnlegg om saken:
«Gå i hennes spor»
Mine første skritt for CARE
En uke med skritteller

Posted on 30.03.11, in Kalorikampen, Prosjekt NM, Samfunn. Bookmark the permalink. 6 kommentarer.

  1. Gratulerer med vel gjennomført innsats! Veldig artig å se hvor effektiv en taekwon-do-samling er, forresten, og gratulerer en gang til med å ha levert over gjennomsnittets innsats.
    For øvrig må jeg jo si at det var interessant å se at den gjennomsnittlige deltakeren faktisk leverte mer enn hva Helsedepartementet sier er anbefalt mengde daglig trim (10 000 skritt), så dere har tydeligvis vært flinke.

    • Takker så mye! Samlinga var utrolig artig – som vanlig – og jeg fikk terpet masse på ting jeg ikke kunne helt fra før.

      Nå er ikke skrittkonkurransen ferdig ennå, den avsluttes 20. mai, og jeg er jo spent på hvordan sluttresultatet mitt blir. Har du meldt deg på, forresten? 😉

  2. Niks. Jeg har ikke skritteller, og det koster jo penger. Men et spørsmål: skilles det mellom middels hard trening (som f. eks. å gå en hard tur – jeg gikk fra butikken og hjem i går med to tunge handleposer full av nå-skal-vi-feire-dagen-vår-mat med jevnt høyt tempo uten stopp og en puls på 120), og effektiv trening, der man får en arbeidspuls som gir reell treningseffekt (>±150)? Hva er i så fall belønningen for det førstnevnte?

    • All trening teller like mange skritt. Så om du trener yoga eller high-pulse gir det like mange skritt i dette tilfellet her. Det er vel for å lette utregningen.

      Belønningen for det førstnevnte er en deilig middag med sin kjære, muligens etterfulgt av andre aktiviteter (feks playstationspilling osv) 😉

  1. Tilbaketråkk: Enda en runde for CARE! | Silacruzs forunderlige verden

  2. Tilbaketråkk: “Gå i hennes sko” – 2012 « Silacruzs forunderlige verden

Legg igjen en kommentar

