Torsdagsrock på Hulen

Istårns vokalist

Hulen har kjørt torsdagsrock hele året, og torsdag 2. juni var semesterets siste. Som metalfan må man jo innom Hulen innimellom, og jeg må flaut innrømme at jeg aldri har vært der før denne torsdagen. Innbydelse til begivenheten kom fra to medlemmer i Hadens, som skulle spille. Og endelig hadde jeg muligheten til å høre dem!

Det var tre band som skulle spille for oss, og først ut var Istårn. Vokalisten Nichlas hadde kveldens desidert beste sminke og lengste nagler. Gutta i Immortal ville ha nikket anerkjennende.

Hadens

At Immortal er heltene også til Hadens, er det liten tvil om. Growlingen sitter godt også her, og bandet er godt samspilt.

Sist ut var Vinterbris, og her hører man en viss forskjell fra Istårn og Hadens. Vokalisten har tydeligere growling, gitarene er litt skarpere og høres bedre, og bandet fremstår som hakket mer profesjonelt enn de to andre – i mine ører.

Vinterbris

Vinterbris kom ut med plate mandag 6. juni, og vi hadde muligheten til å kjøpe denne rett etter konserten.

Gruppene har meget dyktige trommiser, som fint klarer temposkiftninger i høygir.

ALLE tre gruppene imponerte meg STORT, og leverer trøkk og energi i lange baner. Jeg hadde en topp kveld sammen med 30-40 andre headbangere som hadde funnet veien til Hulen, og jeg håper Hulen fortsetter med å la amatørband spille. Det er kjekt for bandene og ikke minst for oss metalfans som får hørt band som er up and coming!

Helt tydelig at Bergen fortsatt er metalhovedstaden, og at det spirer og gror meget godt i «De fire store»s fotspor!

Posted on 19.06.11, in Musikk. Bookmark the permalink. 3 kommentarer.

  1. Nichlas** (ikke Nokolay) Hehe

  1. Tilbaketråkk: Emergenza @ Garage « Silacruzs forunderlige verden

Legg igjen en kommentar

