CAREs skrittkonkurranse

Skrittkonkurransen til CARE og Grete Roede har jeg skrevet en del om, og den ble avsluttet 20. mai. Vinnerne er trukket – gratulerer til dem, og ønsker dem en fantastisk tur! Jeg gleder meg til å høre om turen!

Fikk en koselig mail nå i juni, fra CARE, som lød:

Takk for at du deltok
Jeg vil sende en stor takk til deg for din deltagelse i skrittkonkurransen Gå i Hennes Spor. Du var en av over 2000 deltagere som i vår gikk 8000 skritt daglig i én måned. Jeg håper konkurransen bidro til inspirasjon og motivasjon.

Gjennom felles innsats fikk vi samlet inn over 400 000 kroner som vil finansiere bygging av 4 brønner i Mali. Tusen takk for at du var med på å bidra til dette. Jeg vil også takke Grete Roede for samarbeidet rundt arrangementet.

Vi har nå trukket ut 2 heldige vinnere som får en tur til Mali. Hovedpremiene er altså trukket, men det er mange flere premier igjen. Vinnerne vil bli kontaktet i løpet av juni.

Med vennlig hilsen
Torild Skogsholm

Mine resultater i forhold til de andre deltakerne ble som følger:

Jeg hadde jo som mål å gå lenger andre runde enn første, men den røk med noen få skritt – temmelig nøyaktig 5.227 skritt. Målet om å være over gjennomsnittet ble oppnådd, så sånn sett må man vel være fornøyd. Har jo tross alt en meget stillesittende jobb, og med mye jobbing blir det lite trening – dessverre.

Uansett har over 2.000 deltakere registrert skrittene sine i en måned, og dette har jo ført til gode penger til hele 4 brønner! Dette gir ca 3.000 mennesker tilgang til vann! Ikke dårlig av en liten gjeng med turgåere fra lille Norge.

Det er lov å håpe at CARE og Grete Roede lager en slik kampanje også neste år. Jeg skal i så fall selvsagt være med!

Posted on 27.06.11, in Kalorikampen, Prosjekt NM, Samfunn. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

Legg igjen en kommentar

