Fryservask

Da jeg dro på ferie var jeg så lur at jeg dro ut stikk-kontakten til pc og andre elektroniske duppedingser. Dette i tilfelle lynnedslag og andre uhumskheter. Det jeg ikke tenkte på, var at også fryseren gikk på samme kontakten..

Fin lukt som slo imot meg - bokstavelig talt..

Dette førte til at hulen min ble fylt av en temmelig heftig duft da jeg åpnet fryserlokket for å hive oppi fryseelementene da jeg kom hjem. Jeg slengte meget kjapt igjen lokket, og satte i kontakten igjen. Min tanke var at fryst dårlig mat ikke lukter fullt så ille som tint dårlig mat.

Torsdagsmorgenen var det da til pers, ut med kontakten og hive ut innholdet i fryseren. Dette ble forseglet i dertil egnet plastemballasje (kjekt å ha maange bæreposer), og deponert i søppeldunkene i kjelleren. Mulig jeg burde skrevet en lapp med «bio hazard – ikke åpne lokket» på dunkene, men tenkte luktoverraskelsen kunne virke preventivt angående hun som pleier å rote rundt i søpla…

Etter et par runder med zalo antibakteriell, masse vann, skuring med oppvaskbørste (som fint havnet i søpla etterpå..), og tørking med utgåtte håndklær (som også havnet i søpla..) og tørkerull, virker fryseren ren. Fortsatt litt lukt, men vaniljesukker er strategisk strødd nedi fryseren (er jo bare å støvsuge opp igjen), samt at vinduene står på vidt gap. Luftrenseren står like ved fryseren, på full guffe og med uv-lyset aktivt..  Mulig jeg må til med en vaskeomgang til, men lukta er hvertfall til å holde ut.

Fryseren er selvsagt avslått, og står med lokket stengt. Skal åpne i morgen, og kjenne om det er bedring. Hvis ikke går jeg for eddik i fryseren. Nå håper jeg at lukten i hulen min forsvinner såpass at det går an å sove her i natt uten at luftrenseren må stå på…

Posted on 11.08.11, in Dagliglivet. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Så vaniljesukker e luktdrepende?

    Jeg har en verre: Buss forlatt for ferien i solsteiken i et par uker. Kjøleskapet har natürlich vært igjenlukket hele tiden.

    • Fikk tips om vaniljesukker av ei venninne, så det prøves ut. Gjenstår å se om det funker. Eddik er innkjøpt, og vil blir brukt.

      Høres fantastisk deilig ut! I slike tilfeller misunner jeg virkelig den som skal rengjøre…

Legg igjen en kommentar

