Fredagsgrilling

Grillspyd

Sol og finvær i Bergen = grilling!

En gjeng historikere, en biolog og jeg samlet oss i hagen hos Kristine og Kristoffer for å nyte vær og god grillmat, samt ikke helt ueffen drikke.

Jeg hadde tidligere på dagen kjøpt inn svinekjøtt, kyllingfilét, squash, paprika, løk og tomater. Dette for å kunne lage grillspyd. Jeg delte alt i passende biter, og trædde dette på spyd. Sammen med potetsalat og diverse annen salat, smakte det ekstremt godt!

"Red, red wiiine"

Vi ble som vanlig sittende å snakke om – tja – alt mulig rart og merkelig. Selvsagt mye historierelatert, men det er bare interessant og artig.

Det spesielle denne kvelden, var at mesteparten av samtalene foregikk på engelsk. Dette pga biologen som ikke snakker norsk. Det gikk forbausende bra synes jeg, med tanke på at mitt ordforråd ikke akkurat er formidabelt, og at uttalen min – pent sagt – ikke er direkte perfekt.

Til grillspyd (og snakking om alt mulig rart og merkelig en fredagskveld) passer det best med: Rødvin, selvsagt!

Og jeg virkelig elsker de kjempestore rødvinsglassene! (Jeg syntes jeg hørte Martin hviske noe om at de ikke skulle fylles helt opp?? Jeg er bare nødt til å ha hørt feil…)

Posted on 15.08.11, in Spiselige gleder. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

