Shopping og Pondus Pub

Lørdagen ble ikke helt den avslappinga jeg hadde tenkt i utgangspunktet, men hva gjør vel det så lenge man har det artig og koselig sammen med venner?

Ring fra H&M, klokke fra Cmyk

Carina trengte persienner/rullegardiner, og turen gikk først til IKEA for å sjekke priser og utvalg. Vi kom ut fra IKEA med helt andre ting enn persienner..men likevel ting vi faktisk hadde behov for. Bestikkskuffen ble seende litt bedre ut etter at ny skuffedeler ble plassert, selv om skuffen dessverre var for lav til å få plassert begge delene (den ene delen skulle litt oppi den andre, og da ble innretningen for høy til at skuffen gikk igjen).

Vi trålet både Å- og A-siden på Åsane Storsenter, og var innom Cmyk for å kjøpe ny klokke til meg, og innom Princess for å se etter persienner. Det ble en medium smoothie i stedet for is, og skriveblokker på Nille for fem kr pr stk.

Solcellelader i kul farge, og med plugger til det meste av småduppedingser som må lades med ujevne mellomrom

Bystasjonen var neste stopp, for å kikke innom Hansen & Dysvig. De hadde nemlig salg, og vi håpte at persienner var meget billig der. Det var det ikke.. Princess kom best ut, og vi dro derfor på Lagunen i stedet for å dra tilbake til Åsane. Først var vi dog innom Clas Ohlson, og der fant jeg denne snerte solcelleladeren. Nå har jeg (dessverre) ingen unnskyldning for å ikke ha ladet telefon/kamera/ipod uansett hvor jeg måtte befinne meg. Men så var det dette med å huske å lade denne da…

Lagunen er rimelig digert, og vi kunne jo ikke bare gå forbi alle andre butikker? H&M ble besøkt, og litt småstæsj ble innkjøpt, inkludert hårfarge til meg. Vi fant persienner, og de skal henges opp ved første anledning (egentlig allerede søndagskvelden, men det skar seg da jeg «bare» skulle legge meg nedpå en times tid… og vips var klokka 19…)

Triviaspill om det meste en pubvanker bør kunne - og litt til..

Etter all shoppingen dro vi opp til Jardtrud for å spise sushi og spille mitt nye spill Pondus Pub. Vi måtte noen runder rundt på brettet for å svare riktig på spørsmål og få øl, vin og ostepop. Ikke minst måtte vi noen lufteturer rundt kvartalet, spesielt gjaldt dette Carina – utrolig hvor mye hun la an på Turid-Laila! Etter hvert som vi mente vi hadde nok gangbar valuta (altså øl, vin og ostepop), følte oss sikre på å få sjekket opp noen damer.

Den minst kresne (evt den som hadde mest gangbar valuta) av oss var Jardtrud, som sikret seg tre utrolig deilige damer ala Frode Øverli, og dermed vant spillet. Hun må derfor tituleres som Super-Jardtrud av oss tapere, og har enkelte fordeler overfor oss dere andre ikke har. Helt til neste gang…

Posted on 16.08.11, in Dagliglivet. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

