Hjemmelaget lasagne

Ferie er deilig! God mat er også deilig!

Jeg har aldri skrytt på meg at jeg er husmor, eller kjerringemne. Takket være Toro overlevde jeg student-tida, og frem omtrent til i dag. Ikke det at jeg ikke KAN lage det jeg vil, er heller lysten og tida som er fraværende..  Å lage lasagne fra grunnen av (ok, platene er kjøpt ferdige, og sausen er fra Toro..), trodde jeg var fullstendig out of my league. Helt til jeg så oppskriften på bloggen til  Kjerringemne! Det tar litt lenger tid å lage enn Toro-versjonen (ikke så veldig mye faktisk..), men hildrande for en smaksforskjell!

Jeg modifiserte oppskriften litt etter prinsippet «man tager hva man haver», og jeg lagde den slik:

Klar til å bli fråtset

LASAGNE
400 gr kjøttdeig av storfe
1 1/2 løk
2 «lengder» stangselleri
1 gulrot
1/2 paprika
1/2 squash
1 boks hermetiske tomater
1 ss tomatpure
Hvit saus (fra Toro…)
Lasagneplater
Norvegia

Jeg stekte kjøttdeigen, og hakket løk og delte stangselleri, gulrot, squash og paprika i små biter. Dette tilsatte jeg kjøttet, og lot det småsteke noen minutter. Tomatpuré og hermetiske tomater ble tilsatt, og dette småkokte mens jeg lagde den hvite sausen.

Kjøtt og lasagneplater ble plassert lagvis i en ildfast form. Den hvite sausen ble helt fint over, og en stor mengde ost ble strødd på toppen. Herligheten ble stekt på 200 grader i ca 20 minutter, til osten hadde smeltet og fått farge. Serveres gjerne med salat og hvitløksbaguetter.

Enjoy!

Posted on 18.08.11, in Oppskrifter, Spiselige gleder. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Regner med du lager til meg når jeg kommer på besøk ja?

Legg igjen en kommentar

