Grytekluter igjen..

Mannebeinet er meget dreven og dyktig på kjøkkenet, men hadde bare et par gamle, fæle grytekluter. Jeg var derfor innom SparKjøp og kjøpte bomullsgarn for å hekle nye. Planlagte farger var svart og grått, ettersom kjøkkenet går i disse fargene mht benkeplater og fliser, men jeg fant ikke grått bomullsgarn i hyllene.

Løsningen ble dermed svart og turkis, som liver opp littegrann.

Oppskriften er som beskrevet tidligere, men jeg la opp bare 35 masker og heklet 8 rekker. Jeg brukte 4 lengder pr gryteklut. Størrelsen på disse synes jeg ble bedre enn på de store, men det er jo smak og behag.

Nå ble ingen av de gamle gryteklutene kastet – ennå, men det må la seg fikse….

Posted on 07.10.11, in Håndarbeid, Oppskrifter. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

Legg igjen en kommentar

