Muffins til NM

Helgen 4. – 6. november arrangeres NM i ITF/NTN taekwon-do her i Bergen, og i den forbindelse må jo alle bidra til at det blir et vellykket arrangement. Man har salg av diverse bite-ti, og både boller, rundstykker, baguetter og pølser hører med – og også kaker. Jeg valgte derfor å bake muffins i ulike smaker – da de er veldig greie serveringsmessig.

Krydderkakemuffins

Jeg brukte en pose krydderlangpannekake fra Toro, og fikk 40 muffins. Til pynting brukte jeg også nå smørkrem etter denne oppskriften:

100 gram romtemperert melange
300 gram melis
1 1/2 ts vaniljesukker
3 ss appelsinjuice (evt melk, vann, saft eller andre morsomme ting)

En porsjon rakk definitivt ikke til 40 muffins, så jeg firedoblet den – og det holdt rimelig akkurat.

Gulrotkakemuffins

Bare krydderkake går jo ikke an, så jeg brukte opp posen med gulrotlangpannekake også. Denne holdt også til ca 40 muffins. Her valgte jeg å lage ostekrem ut fra denne oppskriften:

250 gr kremost naturell røres sammen med 100 g romtemperert margarin. Tilsett 3 dl melis og 2 ts vaniljesukker (evt annen smak, feks sitronessens). Piskes til en kremaktig konsistens.

Dette holdt sist til ca 18 muffins, så jeg doblet oppskriften.

"Special edition"-muffins

Jeg lovte Einar å lage «special edition»-muffins til ham, og jeg måtte jo lage noen som opprettholdt det harde og kule imaget han har strevd lenge og vel for å utvikle til nærmest perfeksjon.

Resten av ostekremen ble derfor farget rosa, og pyntet med flerfarget strøssel. Jeg hadde dessverre ikke lilla – jeg hadde planer om lys rosa med lilla striper.. Hva gjør man vel ikke for sine venner??

Posted on 05.11.11, in Spiselige gleder. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

