Julekveld på veien

Tidligere har jeg vært kontorrotte med arbeidstid fra ca 08-ca 16, og dermed hatt fri rimelig tidlig på julaften og andre småspesielle dager. Nå jobber jeg som taxisjåfør, og også julaften er det mange som skal besøke venner og familie. Jeg kjører en Caravelle, og har rullestolrampe. Dette betyr at det ikke nødvendigvis er bare-bare å ta seg helt fri julaften. Det er i så fall ensbetydende med at mange i rullestol ikke kommer seg til familie/venner, men må sitte ufrivillig hjemme.

Klar for mil etter mil i Bergen

Et par dager før julaften satte min sjef (aka Massa) og et par andre seg ned for å fordele innkomne bestillinger. Vi er ikke så veldig mange som kjører rullestolbiler, så det ble noen turer på hver av oss.

Jeg startet dagen min med frokost, og utstyrt med varmt vann i termos, en del skiver, rett i koppen-kakao og -supper, koffein i form av pepsi max, og marsipanpølser følte jeg meg rimelig klar for en del mil på veien.

Førstemann ble hentet kl 1000, og sistemann kl utpå natten engang. Jeg var hjemme litt før 0200 etter en flott dag. Det var utrolig kjekt å kjøre folk på en slik kveld! Det varmer litt i min ellers rimelig kyniske hjerterot og få være med på å gi andre en mulighet til å feire jul sammen med familie og venner. Spesielt artig var det at farfar nå fikk muligheten til å dra på besøk til sin datter og familie, og for én gangs skyld ikke trengte å jobbe julaften…

34 mil =)

Om jeg led noen nød? Langt derifra!!! Jeg fikk tid til en snartur hjemom og spise lunsj sammen med Rune og Håkon, deilig julemat, eggerøre, waldorfsalat osv. Etterhvert fikk jeg utrolig nok tid til halvannen time hos svigers, hvor ypperlig pinnekjøtt og multekrem (samt riskrem og kransekake) ble fortært. Jeg rakk også å åpne noen gaver fra et meget rikholdig juletre. Resten av gavene til meg åpnet jeg førstedagen, og jeg har tydeligvis – og uten noen som helst tvil – vært meget snill jente i år…(evt klart å gjøre inntrykk av nevnte… )

Ønsker alle en fortsatt flott jul!

Posted on 26.12.11, in Dagliglivet. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

