Nepalteppe nr 2

Siste del skal monteres

Det er en evighet siden jeg begynte på Nepalteppe nr 2, og planen var at det skulle være ferdig i slutten av august. Slik gikk det definitivt ikke… Andre prosjekter (les: stort sett julegaver) har dyttet teppet nedover på listen, men endelig fikk jeg fullført det!

Sammensying

Jeg har jo falt fullstendig for dominostrikk, og dette teppet er jo da derfor også strikket i dominostrikk – akkurat som det første.

Jeg ville ha litt mer «mønster» i dette enn i det forrige, og tegnet opp på ruteark.

Teppet er strikket i fire deler som er sydd sammen slik at det danner det ønskede mønsteret, og det ble startet i «ytterhjørnet» på alle fire delene.

Annenhver omgang er på enkelte lapper strikket med ulike farger for å lage mønster

På enkelte lapper (satt sammen slik at de danner et kryss) har jeg strikket med to ulike farger. Dette er uhyre praktisk med tanke på å bruke opp de restene som ikke rekker til en hel lapp, og blir både fargerikt og tøft. Det blir slike lapper også i det neste teppet..

Ferdig teppe

Kanten rundt er en helt enkel kant med en fastmaske og en luftmaske teppet rundt.

For å se mer hva Nepaltepper er, kan du se på disse linkene:
Mitt innlegg om Nepaltepper
Nepalteppeprosjektet
Nepalteppeprosjektets bloggforside

Posted on 02.01.12, in Håndarbeid, Oppskrifter. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Så fint teppet.:. Godt nyttår til dere , Vi har det bare bra som du kansje har sett på Facebook, har lakt inn noen bilder der.
    Vi koser oss i varmen , det har vert nydelig vær her i mange uker nu nesten opp mot 21 gr og det er ikke dårlig , det er jo vinter her også.
    Jeg lurte på hvor mange masker du legger opp til en rute og hvor stor skal den være, skal det være ull. Fikk lyst til og strikke , men har skjert fingeren min i dag så det må først gro. Skal hilse dere alle fra papsen. Stor nyttårsklem fra oss. Hils Rune og Silje.

  2. Godt nytt år til dere også! =)

    Det skal være ull, fordi dette varmer best. Om du klikker på linkene (i blått) nederst i innlegget, evt klikker på bildet av et teppe jeg har her på bloggen min på høyre side («Strikk en lapp»), får du all info du trenger.

    Ang oppskrift som jeg har brukt, se dette innlegget: https://silacruz.wordpress.com/2011/03/18/lappeteppe-i-dominostrikk/. Lykke til! Send meg gjerne bilder =)

    Klem fra alle oss her i Bergen =)

Legg igjen en kommentar

