Hals i Cortina Soft

Halsen er ferdig

Carina ønsket seg både lue og hals, og etter at jeg omsider hadde fått gjort ferdig lua måtte jeg jo begynne på halsen! Jeg fant ikke noen oppskrift på hals heller, så jeg tok utgangspunkt i en annen hals som var 110 cm lang – og som man kunne få to ganger rundt halsen. Når den kan legges to ganger rundt halsen, trenger den ikke være så innmari høy.

Materialer: 3 nøster Cortina Soft, farge råkul blå nr 708, rundpinne nr 7,5.

Detaljbilde må jo til..

Fremgangsmåte: Legg opp 150 masker. Strikk 2 rett og 1 vrang omgangen ut. De neste omgangene strikkes rett over rett og vrang over vrang, men annenhver omgang flettes de rette maskene ved å sette en maske bak arbeidet, strikke den neste, og så strikke den avsatte masken. Du kan også bruke «min» metode som ble beskrevet under oppskriften til luen. Strikk til ønsket høyde, denne ble 17 cm.

Mønsteret gjør at både luen og halsen blir veldig tøyelige, men samtidig sitter godt.

Så satser jeg på at mottakeren synes denne var bra, hvis ikke er det heldigvis ikke noe problem å bruke garnet om igjen til en ny.

Posted on 19.02.12, in Håndarbeid, Oppskrifter. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

