Søndagstur

Idyll

Etter ei natt på jobb, noen timers søvn og litt frokost, måtte vi ut å gå tur. Vi har jo noen kalorier vi skal ha vekk, og ettersom Jardtrud ikke hadde treningsfri på lørdag, ligger hun en smuule foran oss.

Man må jo ha to treningsfrie dager i løpet av ei uke, så senest onsdag må hun ha hatt to dager fri. Den ene tok hun søndag, mens vi var småspreke og gikk opp til Skytterstien, inn på Munkebotnveien og rundt Eidsvågneset. Til høyre for høyblokka er det skiltet med «Den Trondhjemske postvei», og for å komme til Eidsvåg går man til venstre. Bakken oppover der hadde jeg glemt, og lungene mine likte den ikke i det hele tatt.

Fra Skytterstien (Sølvberget) går man gjennom Våkenskaret og ned til Garpetjernet, en fin liten plass med benker og fine stier. Her kan man velge vei, men rett frem er den korteste mot Eidsvåg. Nedover bakkene er ikke pulsen så høy, men bakkene egner seg godt til å snu og løpe/gå fort oppover i for å få god intervalltrening. Rune løp litt frem og tilbake (opp og ned for å være mer nøyaktig..) for å sjekke ut ang maxpuls, og oppnådde 195 med fortsatt noe å gå på. Jeg peste meg rundt med dårlige lunger, så jeg tok turen uten noen løpedrag i det hele tatt.

Rute

Fra nede ved hovedveien (E39) og rundt neset, er det flat asfaltert vei. Dog er den uten fortau/gangsti mesteparten av veien til Lønborg, men det var lite trafikk. Utsikt utover havet og mot Åstveit, med (i dag..) stille vann er ikke direkte negativt for den positive turfølelsen.

Dette er en grei runde på temmelig nøyaktig 10 km. Neste gang er kanskje lungene mine mer medgjørlig slik at vi kan gå andre veien, og da får vi de fine bakkene oppover Munkebotnveien.

Gjennomsnittshastigheten min var ca 4 km/t, og snittpulsen på 106 slag/min. Jeg forbrente 623 kcal, og Rune 1.346. Han leder dermed fortsatt, og jeg ligger (som vanlig..) noe bak.

En fin tur som glatt kan gås i absolutt all slags vær, da det er fine stier/veier hele strekningen.

Posted on 05.03.12, in Kalorikampen. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

