Søndagstur til Svartediket og Isdalen

Søndag sov jeg ekstremt lenge, og til og med Silje K var oppe før meg… Å ligge så lenge førte til at Silje K og jeg ikke rakk å gå ruten rundt festningen og Øyjorden som først planlagt.

Dette måtte tas igjen, og Rune og jeg gikk dermed en tur etter at yngstemann var levert hjemme. Rune har et kne som dessverre tydelig bærer preg av en del oppoverbakkeløping i det siste, så vi valgte en rute med mest mulig flat vei.

Vi parkerte på Kronstad, og gikk opp Bjørnsonsgate og Ibsensgate, før vi gikk oppover Årstadveien. Derfra svingte vi  innover Tarlebøveien, og gikk denne så langt det var lys, helt inn i Isdalen. Her er det jo fin grusvei hele veien, og lys i nesten alle lampene. Veien går helt inn til Karistølen, men det var ikke lys så langt, og uten lommelykter var det ikke aktuelt å fortsette innover dit. Vi snudde derfor i Isdalen, og gikk samme vei tilbake.

Det duskregnet nesten hele turen, som varte i 2,5 time. Vi gikk rett i underkant av 13 km, og snittpulsen min var på behagelige 117 slag/minuttet, med en maks på 152; opp bakken til krysset der veien går opp til Rundemanen, på vei tilbake fra Isdalen.

Kaloriforbruket mitt ble på 829, noe som med vårt tempo (snitthastighet 5,1 km/t) var helt greit. Rune var ikke helt fornøyd med sine 1.006 kcal forbrent, så mens jeg dusjet, spiste og la meg til å sove, gikk han en runde rundt i nabolaget for å forbrenne litt mer…

Tarlebøveien er fin å gå på i all slags vær, og om man vil ha en litt hardere og lengre utgave, kan man fortsette opp til Tarlebøvannet og Rundemanen. 

Linker:
Lillevidden
Helgeværet og fjelltur
Rundemanen
Fløien-Blåmanen-Rundemanen-Sandviksfjellet

Posted on 12.03.12, in Kalorikampen. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

