Eikebakken-Haukelandshallen

Tirsdager er det Rune som trener taekwon-do, og som regel har jeg vært med og hatt egentrening i hallen. I dag fant jeg ut at jeg heller ville gå til hallen. Rune hadde ingen tro på at jeg kom til å kunne møte ham utenfor hallen da han var ferdig med å trene, noe jeg i utgangspunktet var enig i.

Jeg startet med friskt mot nedover Eikebakken, oppover til NHH, og ned til gangbroen ved Munkebotn. Med musikk på øret, gikk jeg fra Munkebotn og opp til Fjellveien. En liten oppoverbakke, med noen trappetrinn siste biten. Herfra var det straka vägen bortover til Krohnengen, hvor Fjellveien gjør en liten sving oppover. Her var det dags å få opp pulsen litt.

Min virtuelle partners hastighet var også i dag 5 km/t, og i begynnelsen lå han foran meg med litt over ett minutt. Dette kunne jeg jo ikke finne meg i, så jeg gasset etterhvert på. Bena fungerte veldig bra i dag, og musikken gjorde jo sitt til at tempoet ble opprettholdt.

«Plutselig» var jeg ved Bellevue-vegen, og da skjønte jeg at jeg kom til å rekke ned til hallen før Rune var ferdig på trening. Jeg ble så glad og lett i bena at jeg løp nedover store deler av bakken.

Å se Haukeland sykehus, og fortsatt ha ca 10 minutter på seg, var deilig. Jeg løp også litt nedover Ibsens gate, samt ned siste biten til hallen.

Rune tok seg gooood tid i garderoben etter treningen, så jeg rakk både å puste ut og snakke med litt folk før han kom.

Snittpulsen min i dag var på 136 slag/min med en maks på 169. Snitthastigheten min var på 5,6 km/t, med en maks på 11,3 km/t. Jeg forbrente 885 kcal i løpet av 1 time og 41 minutter, og gikk 9,52 km.

Hele Fjellveien er opplyst, og det er fin vei hele veien. Den egner seg derfor til bruk hele døgnet. En flott tur som garantert blir gått/løpt flere ganger, spesielt i sommer!

Posted on 14.03.12, in Kalorikampen. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

