Utfordringsblogg

Den som googler finner en del – også helt andre ting enn det man var ute etter i første omgang.. Jeg søkte etter strikkepinneetui, og etter litt hit og dit fant jeg et fantastisk et, og et par blogger jeg ikke har sett før (det finnes en del av dem, må innrømme det.. ).

Ene bloggen var en utfordringsblogg, som hver 14. dag kommer med en ny utfordring. Man har ca 4 uker på seg til å levere inn sitt/sine bidrag, og er da med i trekningen om heder, ære og en premie. Man velger selv hvilke utfordringer man vil være med på, noe jeg synes er veldig greit. Man har jo kanskje andre prosjekter man driver med også, og innimellom er det ikke mye tid til andre utfordringer.

Utfordring #24 er sokker, og jeg bestemte meg fort for å bli med på denne. Frist er 14. april, så det skal gå helt fint. Jeg må bare finne noen som har lyst på et par hjemmestrikka sokker…

Utfordring # 23 er påske, og fristen her er 30. mars. Da må jeg henge i litt, men jeg tror jeg vet hva jeg skal lage, så jeg må i så fall ut å jakte på garn og oppskrift etterpå.

Mange oppskrifter til påskepynt finner du her og her, henholdsvis på hekleoppskrift.com og på  hekleogstrikkeoppskrifter.no. Oppskriftene er gratis. Du finner sokkeoppskrifter der også, så da er det bare å sette igang.

Kjenner inspirasjonen dytter på, og selv om jeg har tre andre prosjekt liggende, skal nok alt bli ferdig – til slutt…

Posted on 19.03.12, in Håndarbeid. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

