Nepalteppe nr 3

At jeg har hatt mye restegarn viser seg stadig vekk. Når man uten nevneverdig supplementskjøp kan strikke 3 lappetepper à 1 x 1 meter, har man hatt litt garn i utgangspunktet… Nå har jeg dessverre (?) kommet til det punktet at jeg har for lite babyullgarn igjen til å strikke enda et teppe.

Jeg har masse i hvitt, men har bevisst latt være å bruke hvitt i disse teppene, da hvitt er sørgefargen i Nepal. (Jeg har selvsagt funnet et bruksområde også for det hvite garnet, så jeg skal bruke opp dette også – men det kommer jeg tilbake til…)

Akkurat nå er det sendestopp til Nepal, da de for det første har en masse tepper, og fordi regntiden begynner. Farbare veier kan da lett gå fløyten, og det er jo dumt om pakkene ikke kommer frem.

Veldig mange har sendt inn lapper og remser, og driftige Jorunn har montert lappene til tepper så fort det lar seg gjøre. Så mange lapper har hun fått, at hun dessverre ikke har mulighet til å ta imot flere lapper, og ønsker seg kun ferdige tepper.

Om du ikke har anledning til å lage et helt teppe, er det jo mulig å alliere seg med noen andre, slik at dere kan levere et teppe sammen? Glimrende idé for strikkeklubber rundt omkring, synes jeg!

Like før påske fikk de mail fra Kristin i Nepal, og det kan du lese om her.

Jeg har fortsatt mye garn igjen, da mest finullgarn, tretrådsgarn og litt vamsegarn. Tiden får vise hva som blir laget av dette…

Posted on 06.06.12, in Håndarbeid. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

Legg igjen en kommentar

