Tid for egenpleie

Mens jeg bodde på Åndalsnes, satte jeg av en dag i uka (torsdag) til egenpleie. Dvs ansiktsmaske, peeling, fotpleie mv. Har aldri hatt så fine føtter noensinne som dengang, selv om jeg trente taekwon-do flere ganger i uka. Jeg fant ut at jeg bare MÅTTE sette av slikt nå også, det gir både fin hud og rolig sjel.

Tirsdag ble dermed dagen satt til, da dette vil passe bra uansett om jeg jobber dag eller kveld/natt. På dagtid er jeg hjemme alene fordi Rune er på jobb, og på kveldstid er Rune på trening et par timer. Akkurat nok tid til ansiktsmaske, pedikyr, manikyr, peeling og meditasjon!

Ansiktsmaske og maskekost

Telys og lavendelrøkelse ble tent, og alle nødvendige remedier ble funnet frem fra langt inni skap og skuffer. En del gammelt stuff, men brukendes likevel. Rolig musikk ble satt på, og så var jeg klar!

Først ut var ansiktet, som ble renset før jeg la på ansiktsmaske. (Jardtrud: Jeg trenger peelingen fra Mary Kay!!) Mens denne virket, prøvde jeg å lade fotpleie»maskinen» min, men den virker som har vandret(!) til de evige jaktmarker (Jepp, jeg ønsker meg ny!).

Jeg satte meg pent på en stol, med føttene i varmt vann tilsatt lavendelkule. Mens jeg nøt at føttene fikk mykt seg opp litt, ble hendene mine skikkelig skrubbet med håndpeeling, og jeg tok en god omgang rundt neglebåndene også. Hendene ble helt fantastiske etterpå!

Håndskrubb, håndkrem og intensiv håndnattkrem

Kropp og føtter skrubbes..og skrubbes…

I mine tanker har jeg også hatt fotskrubb, men den fant jeg ikke. I stedet innbilte jeg meg at jeg var en apekatt, og brukte dermed håndpeelingen på føttene også. En omgang med «rivjernet» etterpå, og føttene mine var som nye!

Resten av kroppen fikk seg også en peelingrunde med både peelingkrem og skrubbehanske (dobbelt opp kan ikke bli feil her heller).

Håndkrem, fotkrem, ansiktskrem og bodylotion ble så smurt på de kroppsdeler de vanligvis tilhører, og jeg tok på meg noen behagelig klær til å sitte rolig i: Meditasjonstid!

Etter 15 minutter i lotusstilling til rolig musikk (anbefaler Enya og/eller Vangelis) og lavendelduft, er jeg klar for nye inntrykk og opplevelser!

Posted on 21.06.12, in Dagliglivet. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

