Onsdagstur

Heldige meg fikk lov til å pille reker…

Onsdag ettermiddag skulle svigers og Håkon komme oppover med tog, og til lunsj lagde vi (les: Rune…) derfor snitter.  Jeg fikk aller nådigst lov til å pille reker.

Mens Rune og Preben hentet de togfarende, tok jeg meg en tur jeg hadde sett meg ut et par dager i forveien, på ca 5 km. Jeg gikk oppover mot Storefjell Resort Hotell, til kryss 353 – Skutusetkrysset. Derfra fortsatte jeg på fin grusvei et par meter til, til kryss 354. Ned til Espedokken var det traktorvei, og videre var det sti i gress.

Da jeg kom ned til kryss 362 så jeg av pilen at jeg skulle over en ganske lang gressmark. Denne viste seg å være myr, og jeg fikk flashback til turen jeg tok i fjor sommer fra Landåsfjellet til Montana.

800 meter myr er altfor lang myr. Jeg prøvde også her tue-til-tue-hopp og spretting-uten-å-egentlig-være-nedi-myra, men jeg kom dessverre ikke utenom tyngdeloven.

Deilig varmt og herlig myrvann spredte seg raskt mellom tærne, og jeg ble meget glad da jeg fikk beveget meg nær skogen og fant en sti som førte den retningen jeg skulle.

Snitter etter turen – konge!

Etter hvert kom jeg til kryss 361, og derfra var det traktorvei og idyll hele veien til kryss 351 og bilveien. Da jeg kom til hytta hadde resten av gjengen nettopp ankommet, og etter en rask og god dusj, havnet også joggeskoene i vaskemaskinen.

Turen var på 4,67 km, og jeg brukte 1 time og 10 minutter, med en gjennomsnittlig bevegelseshastighet på 5,2 km/t, og en puls som holdt seg rimelig stødig på 117 slag pr minutt – med en maks på 159. 459 kcal forsvant på veien, og blir ikke lett etter…

Jeg vil ikke anbefale turen mellom kryss 362 og 361 på sommerstid pga myren, om man ikke er veldig glad i myrvann mellom tærne – eller har skikkelige fjellsko/marsjstøvler.

Resten av turen går i idylliske omgivelser, og er veldig fin.

Posted on 07.08.12, in Kalorikampen. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

