Platou Challenge – tur 1: Tarlebøvatnet

Svartediket

Platou Sport og BT har laget en utfordring som går over 21 dager. I løpet av disse tre ukene, skal man sjekke inn på 15 ulike turer. Utfordringen startet 6. august, og varer til 26. august.

Alle som klarer målet på 15 turer, er med i trekning av et gavekort på kr 10.000 fra Platou Sport. De tre beste vinner Norrøna Bitihorn Gore-Tex Active Shell jakke til verdi kr 3.800. Nå er det mange om premiene, så jeg går for å få en fin start på høsten!

Søndag 19. august blir det arrangert en fellestur til Vikinghytten. Der trekkes det ut en tilfeldig vinner blant alle som stiller, som får en Suunto Ambit GPS klokke til verdi kr 4.500. Det blir også lett servering og demonstrasjon av turutstyr.

Alle som deltar i konkurransen får 15% rabatt hos Platou Sport i konkurranseperioden, og deltakelsen er gratis.

Nå drar vi på en liten ferietur den 26., og det er festivitas på Garage den 24. og 25., så jeg måtte beregne å ta en tur hver dag fra og med mandag 6…. En liten «timeplan» ble dermed laget, slik at jeg visste sånn omtrent hvilken tur jeg skulle gå hvilken dag. 15 ulike turer krever faktisk litt planlegging, da ikke alle turer egner seg i regnvær – og ikke alle turer egner seg for meg…

Inskripsjon på benken vi satt på!

Første turen min gikk jeg sammen med Rita , og ettersom hun var sliten og jeg hadde dårlig pust gikk vi en lett tur. Eller lett… joda.. frem til bakkene oppover begynte er den jo flat og fin…

Jeg har gått turen før, så jeg visste hva som ventet meg, men det visste ikke Rita – og det var kanskje like greit?

Vi møttes ved Ulriksdal og etter en snartur innom Rema for å kjøpe frukt til turen, gikk vi oppover mot Tarlebøveien. Derfra fortsatte vi innover Svartediket. Her er det fin grusvei hele veien, og vi holdt relativt ok fart. Oppover bakkene mot Tarlebøvatnet gikk det sakte, men vi kom oss til topps.

En matbit, litt drikke og en liten photoshoot, rakk vi fint før vi ruslet rolig ned igjen.

Vi brukte litt over 3 timer tur/retur inkl. matpause, og vi gikk 9,82 km. Gjennomsnittlig bevegelseshastighet var 4,7 km/t, og pulsen min lå på 109 i snitt, med en topp på 153. Jeg forbrente 952 kcal.

Vél hjemme igjen var det rett inn på bt.no/sprek for å sjekke inn på turen. Bare 14 turer igjen!

Posted on 10.08.12, in Kalorikampen, Platou Challenge. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

