Platou Challenge – tur 2: Tennebekktjørna

Utsikt fra en benk litt uti skogen for veien

Tirsdag var det klart for ny tur. Det er nesten utallige turer (333 stk faktisk..) å velge mellom, men jeg er rimelig avhengig av buss eller gangavstand – hvertfall til vanlig. Vi lånte jo min svigerinnes bil i ferien, og hun trenger jo snart bilen sin. Denne måtte derfor vaskes og shines, og leveres. Jeg dro ut til Statoil på Ulset og støvsugde bilen innvendig, og vasket den både innvendig og utvendig. Wax on – wax off!

Sandstrand og brygge – badetid!?

Bilen skulle leveres i Fyllingsdalen, så Spelhaugen ble et godt utgangspunkt for en tur. Jeg hadde planer om å gå rundt Tennebekktjørna, men fant ut at det gikk flere busser fra Laksevågsiden.

Jeg fulgte derfor veien fra Spelhaugen til Nipedalen, og gikk derfra til motorveien. Det er grusvei hele veien til Nipedalen, og det er godt skiltet, så man er aldri usikker på hvor man skal gå.

Fra Spelhaugen er det et par-tre fine oppoverbakker som gjør at man får opp pulsen litt – og det er jo positivt!

Jeg gikk 4,44 km på 58 minutter, og hadde en gjennomsnittlig bevegelseshastighet på 5,5 km/t. Pulsen min var ikke spesielt høy, med et snitt på 111 og en maks på 152. Jeg forbrente 357 kcal.

(Jeg stopper jo alltid litt for å ta bilder osv, og da blir det en liten pause som ikke registreres som bevegelse. )

Turen ble behørig registrert, og det er nå bare 13 turer igjen!

Posted on 11.08.12, in Kalorikampen, Platou Challenge. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

