Platou challenge – tur 4: Tveitevannet

Torsdag skulle jeg på intervju (krysser alle fingre og tær osv…), og Silje K kom ganske tidlig på dagen for å være her i helga. Semifinalen i håndball måtte vi jo også få med oss, og plutselig var det kveld og regn. Tur ble dermed enkelt hoppet over, lat som jeg var.

Fredag skulle vi ut på tur, og også Preben og Silje K ble med! Rita og jeg hadde i utgangspunktet tenkt oss en lengre og hardere tur, men Preben er jo ikke spesielt turglad. En rusletur med andemating og softis etterpå måtte derfor være midt i blinken.

Vi tok bussen fra Hellen skole til byen, og bybanen til Sletten senter. Der møtte vi Rita, og begynte vår rolige vandring rundt vannet. Andemating ventet vi litt med, da det ved senteret allerede var noen som matet en skokk med ender, duer og måker. Jeg liker ikke måker. Ikke duer heller. De får da heller ikke mat av oss. Ja, jeg vet jeg er fæl, og lever godt med det.

Etter en liten stund kom vi til en brygge, og der var det ender i massevis. Disse fikk mesteparten av maten vi hadde med til dem. Vi tok massevis med bilder, og noen ender var rimelig tamme.

Ved bryggen var det også en lekeplass med et «multiapparat», hvor Preben koste seg noen minutter. Neste andematestasjon ble ved broen ved slutten av turen. Der er det et fint parkanlegg, med mye grøntareale og noen benker.

Det er ingen som har softis på Sletten senter, så vi tok banen inn til sentrum for å kjøpe, og satte oss på en benk på Torgalmenningen og spiste mens vi hørte på indianerne som spilte musikk.

Turen rundt vannet er temmelig nøyaktig 2 km lang, og pga mating av ender og et ekstremt rolig tempo, brukte vi såvidt under en time på turen.

Gjennomsnittshastigheten vår blir dermed enkelt 2 km/t, og pulsen min hadde et snitt på 81 slag/minuttet med en maks på 108. Jeg forbrant hele 133 kcal..

Omtrent som å sitte i sofaen med andre ord, men akk så mye koseligere med tur!

Posted on 13.08.12, in Kalorikampen, Platou Challenge. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

