Kanadaskogen

Det var spådd ganske fint vær på søndagen, men det slo ikke helt til. Dagen ble dermed tilbrakt med å leke med en vulkan som Preben hadde kjøpt seg (tilsett eddik og bakepulver), og rett og slett latskap ellers.

Etter middag kunne jeg ikke sitte stille lenger (eller joda, det kunne jeg nok glatt, men jeg har en konkurranse å tenke på….), og vi avtalte å gå en tur i Kanadaskogen etter at ungene var levert.

Det er fin parkeringsplass øverst i Nipedalen, rett ved sandstranden. Derfra kan man velge hvilken vei man vil gå rundt vannet, og vi valgte stien til høyre – vestre stien. Dette blant annet fordi jeg visste at det var en rimelig drøy bakke opp til venstre, og at Runes knær ikke er helt gode for tida. Litt hensyn kan jeg jo ta…

Nå viste det seg at det var flere bakker rundt vannet, og uansett hvilken vei man tar vil man få bakker å bryne seg på. Jeg skjønner at mange tar joggeturen sin rundt her, man får kjørt seg litt!

Runden er 2,65 km lang og vi brukte 41 minutter inklusiv stoppene jeg tok for å ta bilder, bevegelsestiden vår var vél 30 minutter.

Ettersom vi gikk, var snittpulsen min 104 slag/minuttet med en maks på 144. Bevegelseshastigheten vår var 5,2 km/t i snitt. Det forsvant 221 kcal på turen.

Nipedalen, Tennebekk og Spelhaugen gir god mulighet til å gå mange fine turer, enten rundt vannet, eller feks til Viggohytten, Damsgårdsfjellet og Olsokfjellet. Verdt å prøve!

Posted on 15.08.12, in Kalorikampen, Platou Challenge. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

