Gåtur til sentrum

Deilig antioksi dante (smoothien heter det… )

En så fin dag som mandagen så ut til å bli måtte benyttes godt! Jeg skulle treffe Rita i sentrum grytidlig (kl 10 er for meg grytidlig akkurat nå… ) for litt shopping og livsnyting.

Etter å ha dratt meg i senga helt til kvart over åtte, kom jeg meg omsider opp. Sekkepakking, frokost, nistesmøring og oppfylling av drikkeflasker ble gjennomført på vanlig vis.

Å gå til sentrum er en grei tur på fin vei uten særlige oppoverbakker. Jeg fikk det selvsagt litt travelt, så jeg gikk på nesten så raskt jeg klarte.

Jeg foretrekker å gå «øvre vei», over brua og ned forbi Sandviken dagligvare, slik at jeg kommer til Vetrlidsalmenningen. Rita var tidligere ute enn meg, og kom utover for å møte meg. Vi møttes dermed utenfor Plenen.

Til Plenen er det 4,47 km, og jeg gikk dit på 48 minutter, som gir en bevegelseshastighet på 5,6 km/t. Pulsen min lå i snitt på 129 slag i minuttet, med en maks på 146. Jeg forbrente 418 kcal.

En fantastisk smoothie på Bystasjonen var belønningen!

Posted on 16.08.12, in Kalorikampen, Platou Challenge. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

