Hellen festning

På torsdag var det fortsatt fint vær, og etter å ha ryddet litt rundt omkring, måtte jeg ut på en liten tur. Jeg måtte handle egg og melk, og da kunne jeg jo like godt ta en omvei!

Turen ned til Helleveien er jo enkel og kun nedoverbakke, oppover til Hellen festning er det litt brattere – og lengre. Et par med barnevogn og dvergschnauzer gikk foran meg, og jeg måtte selvsagt hilse på Snute og paret ved festningen.

Oppover mot Øyjorden er det en bratt og fæl bakke. Den er grusom, rett og slett, og det kjentes godt i både bein og pust. Jeg hadde blodsmak i munnen oppe i Øyjorden, til tross for at jeg ikke hadde hatt puls høyere enn 158. Makspulsen min ligger ca 25 slag/minuttet over dette.

Fra Øyjorden og ned Lynghaugen og over til Stemmemyren og butikken, er det nedoverbakke og asfalt. Ikke noen kondistrening der om man ikke jogger. Det var godt å bare gå vanlig nedover, og hente seg litt inn igjen.

Egg og melk ble innkjøpt, og bortover Helleveien igjen er det «flatt» med en anelse nedoverbakke. Oppover Solbakken og Eikebakken gikk greit. Trappene opp til huset var – som vanlig etter en treningstur – fæle.

En deilig tur på 4,41 km, som jeg brukte 1 time og 10 minutter på inklusiv skravling og hundekos. Snitthastigheten min var på 3,8 km/t, og jeg forbrente 466 kcal. Pulsen min hadde et snitt på 116, og en maks på 158.

Og dermed var tur nr 11 i Platou Challenge unnagjort, og bare 4 igjen!

Dette er en fin tur, som godt kan kombineres med en tur på Eidsvågsfjellet. 

Posted on 22.08.12, in Kalorikampen, Platou Challenge. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

