Platou Challenge – siste tur!

Idyllisk ved Skansen.

Fredag 24. august var det topp vær, og ettersom jeg hadde noen ærender i byen, måtte jo de fikses. Etterpå nøt jeg solen litt, men så etterhvert måtte jeg jo hjem igjen!

Fra sentrum gikk jeg derfor til Vetrlidsalmenningen og oppover ved Fløibanen og opp til Skansegaten. Jeg måtte innom parken der en liten tur.

Fra Skansegaten gikk jeg opp Skansebakken, og fulgte denne helt opp til Fjellveien, og så var det bare å gå på hjemover.

Jeg har også tidligere skrevet om Fjellveien, og det bør ikke være noen overraskelse at jeg liker meg veldig godt der. Ikke bare fordi det er fin vei, men også fordi det er fin utsikt, og passe lengde. Og ikke minst kan man gå/løpe der uansett vær!

Jeg gikk 6,31 km på 1 time og 22 minutter. Bakkene tar som vanlig lang tid for meg. Bevegelseshastigheten ble likevel på greie 5,5 km/t, og pulsen fikk jeg presset opp i 166 slag i minuttet, med et snitt på 136. Turen førte til at jeg forbrant 752 kalorier, og der er tanken jo flere jo bedre!

Lørdagen var jeg av en eller annen grunn gåen i bekkenet, og fotet meg stille og rolig rundt hjemme, mens jeg pakket til ferietur.

Dette ble tur nr 15 i Platou Challenge, og jeg har dermed gjort mitt på disse 21 dagene.

Et flott tiltak og en artig konkurranse, selv om jeg ikke vant annet enn å komme i gang med turer – noe som jeg anser som den viktigste premien!

Posted on 06.09.12, in Kalorikampen, Platou Challenge. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

