Rusling i Alanya

Verken Rune eller jeg er ihuga shoppere, men Rune er ihuga pruter. Et must å ha med seg i basarområdet!

Mandag gikk vi ned til sentrum, og Rune kjøpte et stålarmbånd nedprutet fra €85 til 25. En grei pris å betale for et kult smykke. Jeg fikk solbriller, og ellers ruslet vi bare rundt. Det var jo ingenting spesielt vi skulle ha, og da kjøper man jo heller ikke så mye.

Vi hadde bra snøring på hvor vi var hen, helt til vi skulle rundt kvartalet og tilbake til en butikk. Gaten vi trodde gikk rett opp, gjorde ikke det, og plutselig var vi rimelig lost. Vi fant tilfeldigvis en restaurant som het Panderosa. Vi bestilte her pepperbiff og chicken curry. Biffen var noe av det beste Rune noensinne hadde smakt, og det sier faktisk veldig mye. Kyllingen min var også fantastisk mør, og begge rettene kunne glatt tygges uten tenner.

Vi trodde vi visste omtrent hvor vi var, og heldigvis visste vi at vi skulle ha borgen og stranda på vår venstre side, og da stranda dukket opp på riktig side, ruslet vi glade videre. Helt til borgen dukket opp på vår høyre…

Et spørsmål om veien (kartet lå selvsagt igjen på hotellrommet…) førte til helomvending, og omsider dukket kjente trakter opp.

Vi gikk tilsammen 8,4 km og var ute i nesten fem timer. Pulsbeltet lå igjen på hotellrommet, da jeg i utgangspunktet visste at det kun ville bli tilnærmet hvilepuls hele kvelden. Antall kalorier jeg forbrente er uvesentlig sett i forhold til de jeg fikk i meg gjennom lunsjen og middagen. Jeg garanterer at jeg ikke gikk i minus…. 

 

Posted on 08.09.12, in Dagliglivet. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

