Wiiiiii!

Jeg er egentlig ganske lat. For å trene trenger jeg et realt spark bak, og masse motivasjon. Jeg er flink til å ødelegge motivasjonen min, eller rett og slett overse den.

Etter ei uke med sol, varme, late dager og god mat var det ikke akkurat kjekt å stirre ut gjennom vinduet hjemme til regnvær, 13 grader og vind. Ut å gå tur? Neppe…. Alle planene om hvor flink jeg skulle være de 6 ukene til neste gang jeg skal sprade rundt i bikini med min ikke akkurat faste og godt trente kropp, forsvant sammen med regnet rett ned i sluket.

Jeg liker å spille spill, og slo på tv-en. Wii-en er koblet til, og jeg satte på den også – sånn i tilfelle… Gir en halvtime med «wii fit» noen treningseffekt? Klarer den å motivere meg til å yte såpass at jeg blir sliten? Klarer den å motivere meg til å sette nye rekorder, og helst dytte alle andre ut av topp 10-lista? Det var en time til jeg måtte begynne på middagen, så det var bare å få på seg pulsbelte og -klokke og sette igang forsøket.

3 minutter med hoolahoop fikk schwung på hoftene, og jeg kjente at;  joda, det er noe som muligens kan kalles muskler også i magen. To rekorder ble satt, og de andre dyttet litt lenger ned på lista.

2 omganger med step var helt greit. Ble ikke sånn kjempesliten av å gå opp og ned av en 5 cm høy «boks», men jeg kunne selvsagt løftet knærne høyt osv.

Joggingen var helt grei, men å jogge på stedet med tærne i gulvet, er så innmari mye enklere enn å jogge ute. Jeg fikk dog opp pulsen litt, og topper lista også her. Boksinga var jo kul, men jeg tenker nok litt for mye teknikk og at ting skal gjøres skikkelig, til å få veldig høy score.

Litt mer avansert hoolahoop, step og et par runder til med jogging – og så var halvtimen gått. Snittpulsen min var på 105 slag i minuttet, og toppet seg under joggingen til 150. 218 kalorier ble forbrent iflg pulsklokka, 224 iflg wii. Iflg Garmin var treningseffekten 2.6, hvor 2 er vedlikehold og 3 er forbedring. Ikke som en halvtime rask gange/jogging ute, men likevel ok dersom innesitting er eneste alternativet.

Gøy – så absolutt, men tar nok heller en runde ute…

Posted on 13.09.12, in Kalorikampen. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

