«Gå i hennes sko» – 2012

CARE starter sin «gå-i-hennes-sko»-konkurranse 24. september. Da har du én måned på deg til å gå 8.000 skritt om dagen i en uke. Om du vil gå flere uker, er det selvsagt uproblematisk!

Jeg utfordrer selvsagt alle mine venner til å bidra – enten ved å gå konkurransen selv (kr 250, påmelding HER), eller du kan sponse gjennom noen du kjenner går (f.eks. meg) med de pengene du ønsker (fra kr 25). Jeg går en ekstra dag for hver femtilapp som kommer inn på «meg», så langt det er mulig frem til 24. oktober, så om du vil sponse CARE gjennom meg, klikker du HER. Jeg offentliggjør gjerne fornavnet på «mine» sponsorer her på bloggen, gi beskjed om du ønsker det eller ikke.

Pengene jeg får inn, går til CAREs arbeid for fattige jenter og kvinner. Når man bruker mesteparten av dagen til å hente vann, er det liten (les: ingen) tid til skolegang eller arbeid de kan tjene penger på. De er relativt stuck, med andre ord, uten muligheter til å gjøre livet sitt bedre.

CARE bruker pengene fra denne kampanjen til å bygge brønner i nærheten av landsbyer og skoler, og dermed sørge for at flere jenter og kvinner kan bruke tiden sin på andre viktige ting, feks som tidligere nevnte skolegang og inntektsgivende arbeid.  I fjor ble det bygd 4 nye brønner av de 400.000 kronene som kom inn!

Hvis man synes det blir for kjedelig bare å gå, er det bare å regne om tiden du bruker på andre aktiviteter i skritt, og føre det opp sammen med det du går i løpet av en vanlig dag. 30 minutter løping, sykling,  svømming eller annen trening tilsvarer 2700 skritt. 

Når konkurransen er ferdig, trekkes det ut to vinnere som får besøke CARE-prosjekter i et av landene CARE jobber i.

Jeg skjønner at det ikke er alle som har mulighet til å bidra, men alle kan bidra med NOE. Om du ikke vil/kan være med selv, så spons f.eks. gjennom meg!

Bli med, hver krone teller! 

Innleggene mine fra konkurransen i 2011 finner du her:
Gå i hennes spor 2011
Mine første skritt for CARE
En uke med skritt-teller
En måned med skritt-teller
Enda en runde for CARE
CAREs skrittkonkurranse

Posted on 17.09.12, in Kalorikampen, Samfunn, Utfordringer. Bookmark the permalink. 3 kommentarer.

  1. Heia, heia! Takk for et supert innlegg her på bloggen og tusen takk for at du støtter kampanjen! Vi håper du får mange fine turer i høst, med eller uten skritteller.
    God tur!

  2. Tusen takk, Ida! Gleder meg, og satser på å slå rekorden min fra i fjor =)

  1. Tilbaketråkk: Klar – ferdig – gå! « Silacruzs forunderlige verden

Legg igjen en kommentar

