Helgemuffins

Boksen min er uunnværlig for å ha orden i pyntesakene!

Vi falt fullstendig for eple- og kanelmuffinsene jeg bakte for to uker siden. Ungene kom til oss i helga, og noe kos må man jo ha, og dermed ble fredagen brukt til å bake disse muffinsene.

Denne gangen hadde jeg bestemt meg for å pynte cirka halvparten av muffinsene med ostekrem, og brukte derfor vanlige papirformer i stedet for stekebrettet, da man nå ville bli lavere og bredere – og med plass til mer pynt. På grunn av pyntingen, strødde jeg ikke med kanelstrø på toppen av muffinsene.

Oppskriften til muffinsene finner du HER, og fordi jeg brukte vanlige muffinsformer klarte jeg å få 42 muffinser. Ostekremen jeg brukte var:

Eplegrønn topping

250 gr kremost naturell
250 gr temperert smør/margarin
10 dl melis
6 ts vaniljesukker

Ingrediensene ble rørt sammen med håndmikser, og frem kom Wilton-boksen min med pynteutstyr. Den har et «lokk» med plass til tipper, farge og småting, og under er det sprøyteposer, utstikkere og annen redskap.

Vi fant ut at en lekker eplegrønn farge passet bra, så for én gangs skyld ble alle muffinsene pyntet ensfarget! For å få den rette fargen er det viktig å ikke bruke for mye farge med en gang, men ta litt og litt til fargen er oppnådd. Jeg har gått i fella et par ganger…

Jeg bruker alltid Wilton sin fargepaste, da denne ikke er flytende. Denne får man kjøpt i de fleste Jerniabutikker, samt en del hobbybutikker. Vi brukte én knivsodd med farge, og det var perfekt!

Når jeg skal ha masse topping på, bruker jeg tippen som heter 1M. Denne gangen skulle jeg ikke ha så mye, så jeg brukte tipp nr 22. Da blir ikke toppinglaget så høyt.

Det er servert!

Posted on 01.10.12, in Oppskrifter, Spiselige gleder. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

