Kjøttkaker

Noe av det aller beste jeg vet, er hjemmelagde kjøttkaker! At jeg noensinne skulle kunne lage dem selv, hadde jeg ikke trodd. Men når jeg er så heldig å ha et bra kjøkken å boltre meg på, og en mann som synes det er kjekt å komme hjem til ferdig middag – er det jo bare å trø til!

Jeg fikk 10 kjøttkaker med denne oppskriften.

Ingredienser:
400 gr kjøttdeig
1 1/2 ts salt
1/2 ts pepper
1/2 ts malt muskat
1/2 ts ingefær
1/2 løk

Fremgangsmåte:
1. Finhakk løk.
2. Ha kjøttdeig, krydder og løk i en bolle.
3. Rør godt sammen.
4. Form til boller i ønsket størrelse, og legg dem i stekepannen. Trykk dem litt flatere for å få «riktig» form.
5. Etter at kakene er stekt, legges de til siden.
6. Lag saus på ønsket måte.

Kjøttkakene ble heldigvis godkjent, så satser på å få lage det også en annen gang.

 

Posted on 03.10.12, in Oppskrifter, Spiselige gleder. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

