Daily Archives: 08.03.13

Nålepute

Nålepute Noe håndarbeid må jeg jo gjøre innimellom, og jeg har lenge hatt mine store nåler flytende rundt i en boks i håndarbeidskurven min. Dette måtte jeg gjøre noe med, og jeg fant frem passende garn fra mitt relativt store garnlager.

Materialer: Jeg brukte Mor Aase garn i rosa og svart, og pinner nr 5.

Nålepute

Fremgangsmåte: Legg opp 20 masker, og strikk frem og tilbake i glattstrikk i 25 omganger. Alle kantmasker strikkes rett, også på vrangen. Strikk en lapp til, helt maken.

Legg vrangen mot vrangen, og hekle lappene sammen med fastmasker. La det stå igjen et lite hull, slik at puten kan fylles med vatt. Etter å ha fylt med vatt, hekles kanten ferdig. Fest alle ender godt.

Og så var oppbevaringsstedet mitt for nåler og flettepinner ferdig og klar til bruk.