Fredagstur

Gamle trakter

På gamle trakter..

Som jeg skrev her om dagen, gikk jeg jo hjem fra jobb på torsdag. Jeg kunne ikke være dårligere på fredag, men denne gangen tok jeg en annen vei.

Jeg gikk opp til Fløybanen på Vetrlidsallmenningen, men i stedet for å ta bakkene oppover mot Skansen, gikk jeg Øvregaten og så opp Nikolaikirkeallmenningen. Herfra kom jeg til Steinkjellerbakken, og så til Stølegaten og Støletorget.

Hjem

Utsikt hjemover

Her var jeg på eldgamle trakter, hvor jeg bodde for snart 19 år siden. Jeg mimret littegranne før jeg fortsatte opp Absalon Beyers gate og til Christinegård, før jeg kom opp på Fjellveien.

Denne veien er ikke så råbratt som opp fra Vetrlidsallmenningen, men mer jevn oppoverbakke.

Likevel var jeg fullstendig skutt da jeg omsider kom opp på Fjellveien, og det ble da bare en gåtur i finvær. Jeg hadde ikke krefter til å løpe en meter, og farta mi var virkelig ingenting å skryte av.

Nordnes og Nyhavn

Nordnes og Nyhavn fra Sandviken sykehus

Strekningen ble 5,81 km, og jeg brukte hele 1 time og 23 minutter på strekningen. En gjennomsnittlig bevegelseshastighet på 5,4 km/t er ikke så innmari ille, men det ble et par småpauser som gjør at tida fløy.

Rute

Pulsen min kjentes ut som om den befant seg rundt makspuls, men befant seg i snitt omtrent 60 slag under per minutt – på 123, med en maks på 148. Kaloriene gikk nå greit nok, 591 av dem forsvant i finværet – og kom på igjen med minst DnBs renteoppgang da Rune satte frem en skål med Smash utpå kvelden…

En fin tur var det selvsagt likevel!

Posted on 12.03.13, in Kalorikampen. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Va duktig du är Sus. Ni verkar att bo så väldigt fint! En dag kommer vi och besöker er 🙂 Kram Karin. Glöm inte att hälsa Rune 🙂

Legg igjen en kommentar

