En liten «jogge»tur

Rasteplass

Det har vært flere soldager i Bergen hittil i år enn tilsammen i hele fjor, og selv om det er minusgrader på natta, nyter vi hver bidige time!

Et par av disse dagene har jeg benyttet til å ta meg en «jogge»tur. Det er bare en måned til Bergen City Marathon går av stabelen, og til jeg skal komme meg gjennom 5 km folkehav med noenlunde hevet hode. Da trengs det trening..

HjemBrunestykket210313Torsdag før påske tok jeg derfor turen hjemmefra og til Brunestykket, og tilbake igjen. Dette er 3 km, og relativt flatt. Nå trenger jeg jo litt oppvarming før kroppen og pusten kommer helt i gang, men etterhvert gikk det ganske greit – hvertfall i korte stykker.

Samme runde tok jeg søndagen, og det gikk definitivt ikke bedre… Jeg har trøbbel med å løpe så sakte at jeg kan holde lenge. Farten er gjerne 3-4 km over det jeg skal, men så holder jeg jo da bare i en brøkdel av tida… Dette må det trenes på!

Snitthastigheta (inkl. pauser) var på henholdsvis 5 og 5,1 km/t. Bevegelseshastigheta var litt bedre – 6,1 og 6 km/t.  Maksfarta min kropp var oppe i, var på 10,1 og 10,2 km/t. Det varte dog ikke lenge, dessverre…

Pulsen holdt et snitt på henholdsvis 138 og 142, og maksen var på 164 og 168 pr minutt. Helt ok, men står ikke helt i stil til at jeg i flere perioder gispet etter luft og hadde blodsmak i munnen…

357 kalorier forsvant på torsdag, og 370 på søndag.

Jeg gleder meg fortsatt ikke til den 27. april, men skal vel på en eller annen måte komme meg i mål… 

Posted on 03.04.13, in Kalorikampen. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Jag tycker att du är jätteduktig! Heja dig 🙂

Legg igjen en kommentar

