Eidsvågsfjellet med Bella

Utsikt Ettersom Bella holdt oss med selskap i påskehelga, belønnet vi henne med noen turer rundt i nærområdet her. Hun er ikke vant til å gå turer her i det hele tatt, og det er jo alltid spennende med ukjent grunn.

Lørdag gikk turen til Eidsvågsfjellet. På turen møtte vi 5-6 andre hunder, og hun trivdes helt tydelig med terreng og turvalg. Om hun nøt utsikten på toppen like godt som meg, er dog uvisst.

Ruten vi valgte ble 4,94 km, og vi brukte 1 time og 37 minutter.

Bella

Oppover fjellet var det til tider ganske store flekker med is og snø, og det kunne vært en utfordring å få en hund man ikke kjenner så godt til å gå bak seg hele veien, og vente der det ble gitt beskjed om det. Dette klarte Bella fint! Jeg var litt letta da vi var nede på veien igjen, da siste stykket vi gikk nedover var rimelig isete.

Vi burde helt klart gått samme vei ned som opp, men når man ikke er veldig kjent, følger man den stien man først ser. Det var litt dumt…

Utsikt

Bevegelseshastigheten vår var på 4,4 km/t, noe jeg anser som veldig bra. En hund skal tross alt få lov til å snuse rundt, og da tar det litt lenger tid enn å gå så fort man kan.. Vi hadde en makshastighet på 8 km/t.

Rute

Pulsen min koste seg på vei nedover, men ikke på vei oppover til toppen. Snittet på 121 slag/minuttet bærer helt klart preg av nedoverturen. Makspulsen min var på 152, og jeg forbrant 614 kalorier.

To godt slitne turgåere kom hjem i godt humør, og koste seg resten av kvelden henholdsvis i sofaen (Bella) og på gulvteppet (jeg)…

Posted on 07.04.13, in Kalorikampen. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

