Løvstakken opp!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Jeg ble utfordret av Inger til å delta i Løvstakken opp, og lørdag 18. mai var det klart for å bestige ett av de syv fjell.

Vi var en liten venninnegjeng som hadde utstyrt oss med mat, drikke og godt humør, og med gode varmegrader ute var vi klare for å komme opp å nyte utsikten.

Det er ikke alle av oss som er like raske til bens, og snusehunden Bella var også med. Målet vårt var at vi skulle komme oss opp. Hvor lang tid vi brukte var fullstendig uvesentlig. Det var ørten varmegrader ute, sola skinte, og ved start kl. 12.00 toget vi oppover «Skillingsbollen» i vårt eget tempo.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

De fleste gikk forbi oss, og de fleste møtte vi også da vi var på vei opp – og de ned igjen. Jeg hadde tatt med meg 3 liter vann til Bella, men hun ville heller ha rennende vann som folk hadde tråkket i…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fra Løvstakkveien til Løvstakken er det ca 2,1 km, og 400 høydemeter. Av alle dager, glemte jeg pulsklokken min hjemme – noe jeg oppdaget da jeg sto i kø for å hente startnummeret mitt…  Råsurt, men det var ikke så mye å gjøre med saken..

Vi brukte 2,5 timer opp, og omtrent det samme ned igjen. Akkurat som forventet. På toppen ble vi møtt av heiende arrangører og fikk medaljer. Også Bella fikk medalje fordi hun hadde vært så flink og dratt oss oppover.

954754_10151460068891129_1477840276_n

Vi tok en god pause med en liten photoshoot og en matbit, før vi ruslet nedover igjen. Halvveis ned igjen ble Bella sulten, og slukte tørrfòret jeg hadde tatt med meg. Vi kom til startområdet i Løvstakkveien temmelig nøyaktig 6 timer etter at vi hadde startet.

Et flott arrangement som passer for så og si alle, også damer på 80 og prustende damer på 40+…og også de som kanskje ikke er så raske til bens av andre årsaker, men som vil være med for å nå ett av sine meget hårete mål.

Vi ses neste år!

Posted on 21.05.13, in Kalorikampen. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

Legg igjen en kommentar

