Cupcakes til spillkveld

IMG_0812Jeg var singel ganske lenge, mest fordi jeg var/er veldig kresen. Jeg ville ikke bli sammen med noen som ikke oppfylte mine «krav».

Plutselig fant jeg Rune – og han er perfekt med unntak av én eneste ting: Han er ikke særlig glad i å spille (brett)spill… Jeg klarer fint å leve med dette, da jeg har ganske mange venner som er som meg – rimelig glad i å spille spill!

IMG_0813

Rune var på Sweden Rock i Sölvesborg sammen med 15-20 andre gale karer på 40+, og fredagskvelden benyttet jeg da sjansen til å invitere en del av mine venner på en relativt etterlengtet og etterlyst spillkveld!

Selv om man skal spille spill, må man jo ha noe å spise! Cupcakes er jo en selvfølgelighet til alle anledninger, men måtte jo tilpasses kveldens tema: Spill. Og hva passer bedre enn å pynte kakene for å minne oss på det (sannsynligvis) første spillet vi ble introdusert for?

Jeg bakte sjokoladekakemuffins, men juksa litt og brukte langpannekake-posen fra Toro. Jeg modifiserte litt ved å bruke 2 plater hakket kokesjokolade og 1 pose hakkede paranøtter oppi. Det ble en helt annen kake! Som glasur ville jeg også ha sjokolade….

IMG_0814IMG_0815IMG_0816
Glasur:
100 gr smeltet smør
1 plate kokesjokolade
300-400 gram melis
3 ts vaniljesukker
1 egg

Fremgangsmåte glasur:
1. Smelt smøret i en kjele og smelt så sjokoladen i smøret. Forsiktig så ikke sjokoladen svir seg!
2. Hell smør- og sjokoladeblandingen i en bakebolle.
3. Tilsett melis og vaniljesukker, og rør godt med mikser
4. Tilsett egget, og rør godt sammen med mikser. Tilpass melisen etter behov.

IMG_0817

Pynten til spill-muffinsene er laget av marsipan og farget fondant. De resterende muffinsene pyntet jeg med sjokoladeglasur og jordbær.

Spesielt pyntingen tok «litt» tid, men det er jo kjekt å bruke litt tid på slikt.

IMG_0818

Alternativet ville vært å spille WoW, og denne gangen syntes jeg det var greit å prioritere venners cupcakesopplevelse fremfor et achievement i Pandaria på min level 90 worgen assassinationrogue som lyder det herlige navnet Silacruz…

Posted on 12.06.13, in Oppskrifter, Spiselige gleder. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

