Magnus hagemus

IMG_1128

Av restegarnet etter vognteppet og sokkene  til min venninnes venninne, hadde jeg fortsatt igjen noe garn. Dette benyttet jeg til å strikke en A&C-mus fra boken «Håndarbeid fra hagen» som kom meg i hende i sommer (takk, Stine!).

Jeg synes snyteskaftet (nesen) ble ganske heftig, og lurte på om jeg hadde gjort noe galt. Men mønsteret er ganske enkelt å følge, og det står da vitterligen at jeg skal gjøre det slik jeg har gjort.

IMG_1129

Denne kan sikkert modifiseres dersom jeg strikker enda en – noe jeg har en mistanke om at jeg nok kommer til å gjøre….

Genseren til Magnus hagemus ble litt romslig, meget sannsynlig på grunn av at jeg brukte et litt annet garn enn oppskriften tilsa.

IMG_1131

Mønsteret til Magnus hagemus finner du altså i boka til Arne & Carlos – Håndarbeid fra hagen. Der er det også mye annet som jeg kunne tenke meg å strikke, så det kan hende det dukker opp noen hippier og litt av hvert nærmere jul..

Pakken er nå på vei til Måndalen, og der satser jeg på en positiv mottakelse.

Posted on 17.09.13, in Håndarbeid. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

