Kveldstur tirsdag

8299_10151668955176129_907913795_nEtter en lang dag med forelesninger og pensumlesing, var det deilig å få på seg joggeskoene å komme seg litt ut!

Jeg gikk nesten samme rute som mandag, men ettersom jeg hadde beveget meg minimalt i løpet av dagen, måtte jeg strekke løypa litt ved å gå forbi krysset opp til Lønborglien (her vinket jeg til Pia) før jeg snudde. I tillegg tok jeg en liten omvei rundt ved klosteret, og også bort til lyskrysset ved skolen og opp Solbakken.

Tempoet var ganske bra, og selv om jeg stoppet og tok bilde av månen (med mobiltelefonen, derav en litt laber kvalitet), lå jeg to minutter foran min virtuelle partner som holdt en hastighet på 5 km/t! Også etter oppoverbakkene og de siste trappene! Rimelig nøgd altså.

Også i dag la jeg inn en del joggeetapper, i følge hastighetstabellen fra pulsklokken min ble det 15-16 stykker faktisk.

Turen ble på nesten nøyaktig 5 km, og jeg brukte 1 time på turen. Gjennomsnittlig bevegelseshastighet var 5,9 km/t, med en makshastighet på 9,2 km/t.

rute

Pulsen min var gjennomsnittlig litt høyere på tirsdag enn på mandag, 130 slag i minuttet mot 125, med en maks på tirsdag på 156 mot 158 på mandag.

Turen var 10 minutter og over

en kilometer lengre, og dette førte til at jeg forbrant en del mer kalorier på tirsdag – nemlig 597, mot bare 394 på mandag. Utrolig hva 10 minutter kan gjøre dersom man har høyere snittpuls!

Til slutt kunne jeg føre opp 8.173 skritt på CAREs side!

Posted on 19.09.13, in Gå i hennes sko, Kalorikampen. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Du så himla duktig! Måste komma och besöka er en gång. Kram till er båda 🙂

Legg igjen en kommentar

