Cookiemonster-cupcakes

IMG_1135

Cupcakes kan pyntes til hva som helst, også cookiemonstre! Jeg lagde eple- og kanelmuffins etter denne oppskriften, og hadde investert i sukkertøy-øyer og passende kjeks.

Smørkrem lagde jeg av 500 gram melange, 150 gram philadelphiaost og en haug med melis. Et liten dæsj eplejuice ble også tilført.

IMG_1132

Pelsen er laget, klar for øyne og munn.

Jeg brukte tip 6B til å lage et lag med krem på muffinsen, før jeg brukte «gresstip-en» nr 233 og lagde pels.

Sukkertøy-øyne settes på, og en halv kjeks plasseres som om den stikker ut fra en munn. Fiks ferdig og veldig enkelt!

Jeg klarer ikke helt å beregne hvor mange jeg bør lage. Det er liksom for mye strev å lage bare 10-12 stykker, så mye bedre å kjøre på med dobbel røre og ende opp med 40-50 man ikke helt vet hvor man skal gjøre av..

IMG_1134

Nå er jeg heldig og har fantastiske arbeidskollegaer som heeelt sikkert setter pris på litt muffins til fredagskosen, så jeg satser på at der forsvinner hvertfall halvparten….

I tillegg får vi middagsbesøk, og kjenner jeg besøket rett forsvinner det et par der også…

Heldigvis var skritt-telleren operativ mens jeg drev på, det ble nemlig en del skritt hit og dit, og litt hitover og ditover, mens jeg bakte – og totalt kom jeg såvidt over 8.000 skritt, hvorav ca 2.000 var fra bakinga (og litt husarbeid)!

Til  Silje Ks venninner i Romsdalen, må jeg bare si: Cookiemooonster!!

Posted on 20.09.13, in Spiselige gleder. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

